Její chuť a vůně je obohacena o aromatické látky z karamelového sladu. „Nealkoholické pivo Birell je s více než šedesátiprocentním podílem největším hráčem na trhu a vidíme v něm potenciál. Polotmavý je dalším impulzem pro růst této značky,“ uvedl marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Tom Verhaegen.

Novinka je méně hořká než světlá varianta. „Složky karamelového sladu totiž částečně senzoricky maskují hořké látky chmele. Výrobní cesta je ale stejná,“ vysvětluje sládek Pavel Průcha.

Rozšíření nabídky prý vychází z přání spotřebitelů, zejména žen, které ze čtyřiceti procent preferují tmavší piva. Podle průzkumů se na spotřebě světlých piv podílejí z patnácti procent. V kategorii černých piv, mají podíl dvojnásobný.
„Polotmavý birell vychází vstříc chuťovým pohárkům hlavně žen. Věříme, že jim bude novinka chutnat,“ říká brand manažerka značky Martina Kuncová.