Podle ekonomického náměstka primátora Martina Zrzaveckého (ČSSD) má být rozvoj dopravní infrastruktury jednou z priorit a Plzeň jí může využít.

„O budoucím plánovacím období jsme jednali v Bruselu. Vrátili jsme se s tím, že je potřeba se orientovat právě na silniční systém," potvrdil Zrzavecký. Dodal, že další stavbou, na kterou by mohla EU přispět, je například poslední fáze rekonstrukce tramvajového kolejiště na Severním Předměstí.

Šéf Útvaru koordinace evropských projektů Erich Beneš zdůrazňuje, že každá žádost poslaná do Bruselu bude muset splňovat náročné podmínky a podporovat například ekologii nebo snižování energetické náročnosti. „Každopádně Plzeň bude v tomto směru významným hráčem na regionálním trhu," uvedl Beneš. Znamená to, že v kontextu s ostatními městy regionu a jejich plány má šanci na úspěch.

Zrzavecký nastínil i kofinancování projektů. „Jednali jsme s Evropskou investiční bankou, kde máme otevřený dvoumiliardový úvěr. Nevyčerpáme z něj asi 400 milionů korun a právě tyto peníze bychom chtěli použít na dofinancování dopravních staveb," potvrdil náměstek.

Stavbu tramvajové trati k Západočeské univerzitě radnice odložila kvůli tomu, že neměla vykoupené všechny pozemky a také kvůli financím a možné podpoře EU.

Možnou dotací by se v Plzni mohlo znovu otevřít další napojení Lochotína novou silnicí přes Roudnou, proti čemuž mnoho tamních lidí sdružených v aktivistických organizacích vystupuje. Stavba už má kladný posudek EIA, tedy potvrzení, že nebude mít špatný vliv na životní prostředí. „Do konce roku 2013 bychom chtěli podat žádost o územní rozhodnutí," potvrdil technický náměstek primátora Petr Rund (ODS).

Roudenští se už spojili také s exministrem dopravy a poslancem Vítem Bártou a hodlají interpelovat všechny poslance s Plzní spojené. „Já jsem interpeloval premiéra Petra Nečase, který v odpovědi označil jako prioritní realizaci východního obchvatu," uvedl Bárta. Jde o silnici I/20 spojující Slovany od Jasmínové ulice přes Lobzy a Doubravku na Severní Předměstí. Další možností, jak propojit Severní Předměstí s centrem města jinak než přes zatíženou Karlovarskou třídu, je západní obchvat města.

Co má podle náměstka Zrzaveckého šanci na dotaci:

tramvajová trať k ZČU na Borech (náklady cca 650 mil. Kč)
silnice přes Roudnou 
(náklady cca půl miliardy Kč)
dokončení rekonstrukce tram. trati na Severním Předměstí (náklady cca 250 mil. Kč)