„Obdobná terénní vozidla považujeme za nezbytnou součást výbavy Policie ČR, protože policisté, kteří v těžko přístupných a náročných terénech plní své úkoly, musí mít k dispozici patřičné vybavení. Disponovat vozidly, díky kterým můžeme operovat jednak v horských a podhorských oblastech, ale která můžeme také bez obav vysílat do zahraničních misí, je pro nás naprostý základ,“ uvedl vedoucí tiskového oddělení policie Ondřej Moravčík.

Právě na zahraničních misích bude využívána většina vozů, a to nejen při plnění úkolů v rámci ochrany vnějších hranic EU. Část z nich ale bude plnit úkoly i v České republice.

Nový Land Rover Defender, který byl na trh uveden loni, je nástupcem klasické terénní legendy, která stále slouží v české armádě v počtu stovek kusů. Policejní vozidla disponují třílitrovým šestiválcovým dieselem s výkonem 300 k a točivým momentem 650 Nm. V terénu se dobře pohybují díky velkým nájezdovým úhlům (37,5° / 28° / 40°), světlé výšce až 291 mm, brodivosti 90 cm či systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu.

Nový prototyp vozu Land Rover Defender 110 v úpravě pro službu u policejních a armádních složek představila plzeňská společnost Dajbych, specialista na úpravy terénních vozů.
Podívejte se, jak v Plzni upravili Land Rover Defender pro armádu a policii

U předaných vozů se jedná o základní výbavový stupeň S doplněný o prvky důležité pro praktické využití v policejním nasazení. V plzeňské společnosti, která se specializuje právě na úpravy terénních vozů, je doplnili například o výstražné zvukové a rozhlasové zařízení, naviják a vyprošťovací příslušenství, radiostanici, záznamovou kameru, měnič napětí a přídavné zásuvky či tažné zařízení.

Čtyři z předaných vozidel jsou v černé barvě jen s menšími úpravami pro terén, zbytek v matné barvě NATO Green s plnou offroad výbavou.