„Dodávku všech třiceti osmnáctimetrových kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr jsme dokončili během června. První trolejbusy z této sériové zakázky se v ulicích Sofie objevily již v březnu a k jejich provozu máme od dopravního podniku velmi pozitivní ohlasy,“ říká Oldřich Husa, projektový manažer Škody Electric.

Škodovácké trolejbusy pro Sofii jsou vybaveny trakčními bateriemi, takže v hlavním městě Bulharska jezdí i v místech, kde chybí trolejové vedení. „Na jedno nabití trolejbusy ujedou zhruba pět kilometrů,“ říká Oldřich Husa. Nové kloubové trolejbusy pojmou až 123 cestujících. Vozidla mají komfortní a moderní výbavu – například vyspělý diagnostický systém s dálkovým přenosem dat, informační systém pro cestující a samozřejmostí je i klimatizace.

Pro plzeňskou Škodovku, která je členem skupiny PPF, je bulharský trh významným odbytištěm. „Jen do hlavního města Sofie jsme tak nyní dodali už osmdesát nízkopodlažních kloubových trolejbusů a třicet dvanáctimetrových. Další vozidla za naší výroby slouží cestujícím v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu,“ doplňuje Petr Kasenčák, Senior Sales Manager Škody Electric.

Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce těchto vozidel. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii i v severní Americe.