Firma nedávno vyhrála tendr na 30 kusů nových Defenderů pro Policii ČR a tímto vozem na to chce navázat. „Představené vozidlo vzniklo jako demonstrátor pro další složky a instituce, pro které by mohlo být ideálním terénním autem. Svou technickou specifikací je téměř shodné s vozy, které v tomto roce dostane Policie ČR,“ zdůvodňuje vývoj nové úpravy firma v tiskové zprávě, s tím, že vozy pro policii budou mít vyšší motorizaci (vznětový šestiválec D300 s výkonem 221 kW) a výbavu včetně dalšího rozšířeného příslušenství.

Představený policejní/vojenský Land Rover Defender disponuje třílitrovým šestiválcovým dieselem s výkonem 147 kW a točivým momentem 500 Nm. Jeho off-road schopnosti jsou výjimečné díky velkým nájezdovým úhlům (37,5° / 28° / 40°), světlé výšce až 291 mm, brodivosti 90 cm či systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu. Utáhne také přívěs o hmotnosti až 3,5 t.

Mezi jeho úpravy patří například vybavení terénními pneumatikami Cooper AT na plechových discích, navijákem Warn Zeon 10-S (4 500 kg) se syntetickým lanem zabudovaný do nárazníku, zvýšeným sáním, masivními tažnými oky, výstražnými zvukovými a světelnými zařízeními, výsuvným žebříkem či vnějším bočním nosičem vybavení.

Nová verze Defenderu se vyrábí ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak probíhají právě ve společnosti Dajbych, případně u jejích českých partnerů. To nahrává například nejen snadné logistice, ale také avizované možnosti společných nákupů pro české a slovenské ozbrojené síly a bezpečnostní složky.