Pro cestující přinese zásadní změnu, po skončení prací přestanou využívat stanici v Koterově a otevře se pro ně nová zastávka Plzeň-Slovany. Dokončení prací je plánováno v lednu 2024.

Zhotovitelem prací se stane Společnost MTS + CHT – Uzel Plzeň, 5. stavba. Tvoří ji firmy Metrostav a Chládek a Tintěra. Smluvní cena je 2,199 miliardy Kč, z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč, statutární město Plzeň se podílí částkou 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč. „Součástí stavby je ve spolupráci s ŘSD i příprava zárodku tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20 tak, aby při další stavbě nemusel být opět omezen provoz vlaků,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová.

Stavba navazuje na již dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu a po jejím dokončení bude možné zvýšit traťovou rychlost z dnešních 100 na 120 km/h. Přestavbou projde nejen navazující úsek směrem na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. „Zde dojde k odstranění tří stávajících nástupišť a následné změně konfigurace kolejiště, které budou tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje. V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati směrem na Starý Plzenec,“ pokračovala mluvčí.

Ilustrační foto
Muže těžce zranil jen proto, že ho napomenul kvůli hudbě. Odsedí si to

Místo Koterova budou po dokončení prací mít cestující k dispozici novou zastávku Plzeň-Slovany. „Nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou zde dvě nástupiště s délkou 120 metrů. Přístup k vlakům bude bezbariérový z ulice Lobezská,“ doplnila Friebová.

Změnu přinese rekonstrukce tratě i pro chodce v okolí dnešního koterovského nádraží. Stávající přechod do ulice Na Lipce nahradí nová lávka, která v ose ulice K Dráze překlene frekventovanou čtyřproudou silnici v ulici U Seřadiště. Na jejím financování se bude podílet Město Plzeň.