Letos v květnu totiž sportovní areál zaplavilo při prudkém lijáku bahno z blízké stavby nulté etapy západního okruhu, kterou stavěla právě Eurovia.

„Společnost nejprve nechtěla zaplatit ani korunu. Pomohl nám až náměstek primátora Petr Rund (ODS), který se do jednání vložil. Pak už byla Eurovia vstřícnější a přislíbila nám 170 tisíc korun,“ říká zástupce tenisového klubu Richard Liška. Dodává, že peníze by měl klub obdržet do dvou měsíců. Tím budou vztahy obou stran narovnány.

Škoda na kurtech se ale vyšplhala až na 250 tisíc korun. Na radu náměstka Runda se proto sportovci pokusí získat zbývajících 80 tisíc korun formou dotace od města. „Doporučil jsem jim, aby zkusili požádat na sportovní komisi o dotaci. Žádost bude muset projít Radou i Zastupitelstvem města. Já osobně ji podpořím,“ uvedl Rund.

Podle Lišky klub nemá šanci kurty opravit ze svých prostředků. Takový výdaj by byl likvidační. Antukové povrchy bahno úplně zničilo a je třeba udělat kompletní rekonstrukci. Roční rozpočet klubu je přitom asi jen 200 tisíc korun, z něj se sotva zaplatí voda a elektřina. Kvůli zaplaveným kurtům museli tenisté zrušit celou letošní sezonu a pronajímat si jiné kurty v Plzni. Klub přišel i o peníze, které by jinak vybral z pronájmu sportoviště.

Pokud se sportovcům podaří skutečně získat přislíbené peníze, oprava kurtů by mohla začít na konci března 2010. „Firma by mohla práce stihnout za měsíc, takže na konci dubna už by na našich kurtech mohly začít soutěže a příští sezona už by proběhla normálně,“ uvedl Liška.

Žádost tenisového klubu o osmdesátitisícovou dotaci podpoří i primátor Plzně Pavel Rödl. „Sportovcům chci pomoci, protože škoda na kurtech vznikla v důsledku stavební činnosti města. Věřím, že v příštím roce by se pro ně mohly peníze v rozpočtu najít,“ řekl Rödl.

Stavba nulté etapy západního okruhu za 163 milionů korun odstartovala loni v říjnu. Včera na silnici vjela první auta. Komunikace vede z kruhového objezdu u Makra mezi areály firem Četrans a Rádl. Pak pokračuje odbočnou větví do zářezu koridorem mezi vlakovou tratí a areálem firmy Četrans. Na závěr prochází pod vlakovou tratí pod současným viaduktem a končí napojením na Vejprnickou ulici.

Starší článek s fotogalerií kurtů najdete ZDE.