V pátek vjel první vlak na nový železniční most přes Mikulášskou ulici u plzeňského hlavního nádraží. Stavba tedy úspěšně prošla zátěžovou zkouškou, má čerstvě po kolaudaci a zhruba rok bude ve zkušebním provozu. „Protože pondělní zátěžové zkoušky nového mostu i páteční místní šetření prokázaly, že je vše v pořádku, mohl být v pátek Drážním úřadem oficiálně povolen zkušební provoz. Stalo se tak kolem druhé hodiny odpolední,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Znamená to také, že v plzeňském železničním uzlu teď vlaky jezdí po obou mostech, ovšem jen na pár měsíců. Příští rok se stavbaři pustí do jižního mostu a situace se bude opakovat. Most zmizí na přelomu února a března, pak se začne stavět nový. Stavba bude v porovnání se severním mostem o čtyři měsíce rychlejší, potrvá do srpna. Spolu s Mostem bude Metrostav budovat ještě podchody a rekonstruovat nástupiště, vše vyjde na miliardu korun.

Bourání, stavba, bourání a stavba

• 23. 1. 2017 začala velká výluka Mikulášské ulice, odklání auta i silniční MHD, tramvaje ne
• 18. 4. 2017 mizí poslední část ocelové konstrukce severního mostu
• 4. 12. 2017 zátěžová zkouška nového mostu
• 8. 12. 2017 na nový most se vrací železniční doprava
• únor/březen 2018 začíná bourání jižního mostu
• srpen 2018 jižní most má být hotový, končí výluka

Zátěžová zkouška mostu přes Mikulášskou ulici.
Nový železniční most prověřila Šlechtična a dva jeřáby