Vlaky na něj pustila zatěžkávací zkouška podle plánu už v minulém týdnu, do včerejšího odpoledne byl však mezi Plzní a Třemošnou ještě částečně omezený provoz kvůli dalším úpravám. Nový most dlouhý 45 metrů je součástí silniční stavby mezi Plaskou a Chrásteckou ulicí, současně byl znovu postaven i most přes Jateční ulici pro vlečku do bývalého pivovaru.

„Nový most vznikl včetně demolice toho původního v neuvěřitelně krátké době 135 dnů. Přitom se jedná o složitější konstrukci, o to větším úspěchem je jeho včasná realizace,“ složil stavbařům poklonu Zdeněk Kuťák, ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic. “Tento nelehký úkol zvládli i s tím, že neměli 20 víkendů včetně všech svátků volno, aby stihli dokončit výstavbu mostu včas. Navíc jim ne vždy přálo počasí a jako na každé stavbě se vyskytly neočekávané problémy,“ doplnil Kuťák.

Stavba silnice bude nyní v okolí nového mostu pokračovat výstavbou inženýrských sítí, opěrných zdí a nového kruhového objezdu pod mostem včetně komunikace ve směru od Roudné na Bílou Horu. Její zprovoznění spolu s okružní křižovatkou je plánováno na 1. května 2021 a dokončení celé stavby do září 2021.