Přes čtyři tisíce turistických průvodců a map Plzně, které nechaly před rokem vytisknout Plzeňské městské dopravní podniky, je bez využití. Město za ně přitom zaplatilo statisíce korun, aby je dopravce nabízel v tzv. turistickém balíčku společně s Plzeňskou jízdenkou. Po 10 měsících se ale prodej balíčků zastavil. Z pěti tisíc výtisků se jich prodalo jen 700. Zbytek průvodců a map se už jen rozdává.

„Kolik těch průvodců chcete? Vezměte si dost, už se neprodávají a máme jich zásobu,“ nabízela přebytky včera slečna z Infocentra na náměstí Republiky.

Kolik projekt turistických balíčků nazvaný PilsenPassVisitor stál a kdo ho zaplatil, neuměl včera nikdo z magistrátu ani dopravního podniku vysvětlit. „Náklady byly hrazeny z rozpočtu města na základě samostatného smluvního ujednání,“ uvedl mediální zástupce PMDP David Hrdina.

Jenže dohledat fakturu na radnici se nepodařilo. Ve více než půl miliardě korun, kterou radnice dopravnímu podniku ročně přispívá, zahrnuta není a podle úředníků „jde zřejmě o součást jiného finačního krytí“. Sumu neznal ani technický náměstek primátora Jiří Uhlík.

Nestandardní je podle všeho i rozhodnutí ukončit projekt turistických balíčků. PMDP totiž uvádí, že skončily na základě „rozhodnutí města Plzně“. Zda šlo o rozhodnutí radních, zastupitelů nebo vedení města, odmítl Hrdina specifikovat.

Vzhledem k tomu, že konec turistických balíčků výše zmíněnými orgány neprošel, byl impulsem pravděpodobně jen dopis náměstkyně primátora Marcely Krejsové (ODS) generálnímu řediteli PMDP Michalu Krausovi z letošního ledna. Krejsová v něm dopravní podnik upozorňuje, že město už nehodlá projekt dál podporovat.

Asi se nepovedl

Balíček se prodával od června 2006 do konce března 2007 za 360 Kč. Obsahoval Plzeňskou jízdenku nabitou na 120 Kč, mapu a průvodce Plzně. Z vytištěných pěti tisíc kusů se prodalo 700, zbytek rozdávají v infocentrech zdarma.