Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

PMDP couvá: Na Karlově se tramvaje opravovat nebudou

Plzeň – Nápad opravovat v novém depu pro Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) na Karlově kromě trolejbusů a autobusů také tramvaje jde k ledu. Alespoň prozatím.

4.4.2013 5
SDÍLEJ:

Výstavba nového depa PMDP na KarlověFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

O těžké údržbě tramvají sice v únoru rozhodlo představenstvo PMDP po dohodě se Škodovkou, jenže situace se změnila. Podle právníků magistrátu by totiž muselo další činnost, tedy přidání těžké údržby tramvají, schválit městské zastupitelstvo. Jenže tomu tento návrh nikdo nepředložil.

Teď proti sobě stojí dva právní posudky. „Jeden od právníků a poradců dopravních podniků a Škodovky, podle kterého stačí souhlas těchto dvou subjektů. A druhý od právníků magistrátu, podle kterého není bez města možné další činnost přidat," vysvětlil Šlajs s tím, že zatím se tramvaje odkládají a počká se na další nezávislý posudek. Přidání těžké údržby přitom nemělo znamenat jen opravy plzeňských tramvají, ale svážely by se sem soupravy i z jiných dopravních podniků v republice. Bez toho, že by s tím město souhlasilo, by ale mohl podle některých právníků být problém ve změnách původních podmínek tendru na výstavbu depa, což je 12miliardová zakázka na 29 let. A to je velké riziko, které by mohlo celý projekt ohrozit.

Zastupitelé se na únorovém jednání divili, že je dopravní náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD) o přidání těžké údržby tramvají na základě rozhodnutí představenstva PMDP neinformoval.

„Několikrát jsme byli ubezpečeni, že budeme schvalovat změny, ale teď se rozšiřujeme o těžkou údržbu tramvají. Nic proti tomu nemám, ale v zásadní věci bych si představoval, že přijdete a řeknete to. Bojím se, co může v budoucnosti následovat," prohlásil Petr Suchý z TOP 09.

Připomíná, že od začátku se opozice ptala, zda se depo nestaví příliš velké. „Tušili jsme, že to tak dopadne," poznamenal Suchý. Na druhou stranu uznává, že zaměstnancům údržby, kteří přešli z PMDP pod Škodovku, to přinese víc práce. „To je dobře. Ale město by z toho mělo něco mít, Škodovka by mu za to měla platit určitý nájem, když v jeho depu se bude pracovat i pro někoho jiného," poznamenal Suchý.

Podle Šlajse jde o výhodu pro město, Škodovku i dopravní podnik a ke třeba ji právně dostatečně zajistit.

Autor: Dana Veselá

4.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jakub Kindl

Plzeň nezvládla prodloužení, v Třinci bere bod

Prezident Miloš Zeman na zámku Zbiroh

Prezident Zeman chce oživit Zelenou Horu

Slovany jsou světové: mají vlastní globus

Plzeň - Že mají Slovany na chodníku před radnicí železnou mapu s rozložením ulic přesně jako ve skutečnosti, není nic výjimečného.

V Plzni se na volby stály fronty

Plzeň - Hned v několik volebních místností se v pátek proměnily třídy plzeňské SOŠ profesora Švejcara v Majerově ulici a před školou i na jejích chodbách to bylo znát.

Zelená Hora je jako spící Růženka, řekl prezident v Nepomuku

Plzeň - I poslední den návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Plzeňském kraji jste mohli sledovat v on-line reportáži Deníku.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení