Řidiči elektromobilů by měli mít v Plzni komfortnější provoz než ti, co šoférují benzinová či naftová auta. A to zejména při parkování. „Rádi bychom pro ně vybudovali dobíjecí infrastrukturu a zajistili vyhrazená místa," potvrdil generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Michal Kraus. A to nejen v městských parkovacích domech jako Rychtářka či Divadlo, ale i přímo v ulicích v centru města. Část parkovacích míst by tu pak patřila nejen držitelům karet, kteří tam bydlí či podnikají a mají místa vyhrazena modrými čarami, ale i elektromobilistům.

Aktuálně si PMDP, který se spojuje s jinou městskou společností Plzeňským parkingem, nechává vypracovat analýzu. Ta má vyhodnotit všechny technické možnosti a jejich dostupnost. Pak bude záležet na tom, jak se k novince postaví radnice.

Rozvoj elektromobility čeká také vozový park podniku. Letos PMDP nakoupily osm nových trolejbusů a na příští rok plánují pořízení 
16 trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem. „Začátkem roku to bude sedm krátkých trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem místo dieselového motoru. A do konce roku dalších devět," uvedl dopravně provozní náměstek PMDP Jiří Ptáček. Půjde o vůbec první trolejbusy s bateriemi v Plzni; požadovaný dojezd na jedno nabití je 16 kilometrů. Baterie se dobíjí z trolejí, takže jejich provoz bude úspornější. Plzeňské dopravní podniky trolejbusy využijí na linkách č. 13 k Olympii a na lince 12 do Letkova.

PMDP nyní provozují 122 autobusů, 114 tramvají a 87 trolejbusů.