Plzeňská společnost Škoda Electric totiž pro tyto trolejbusy dodává kompletní zařízení pro elektrický pohon a další součásti. „Jako dodavatel vozidla byla vybrána italská společnost BredaMenarinbus, se kterým Škoda Electric již dva roky spolupracuje. Italská společnost se po vítězství v tendru dohodla na spolupráci se škodováckou dceřinou společností,“ uvedla tisková mluvčí Škoda Holding Jolana Číhová. Po technické stránce se podle ní jedná o jeden z nejsložitějších a zároveň nejkomfortnějších trolejbusů, které firma vyráběla.

Dodávka zahrnuje kromě kompletního pohonu i využití takzvaného superkapacitoru, což je zařízení, v němž se při brzdění trolejbusu soustředí energie, která se využívá při rozjezdu vozidla. Sériové dodávky začnou zhruba ve druhé polovině roku 2010 a dokončeny budou během příštího roku. Škoda Electric se bude ucházet o dodávky elektrických výzbrojí i kompletních vozidel i v dalších italských městech. V současné době tady totiž usilují o obnovení trolejbusové dopravy. „V minulých dnech byli například na návštěvě ve Škoda Electric zástupci dopravního podniku a města Verony, kteří plánují významné investice do trolejbusů,“ sděluje Číhová. V hledáčku plzeňské firmy jsou i projekty v Portugalsku nebo ve Švédsku. V lednu byl podepsán kontrakt na dodávku šesti trolejbusů pro Opavu. Na konec května je plánována první dodávka vozů pro bulharskou Sofii.