„U dopravních podniků pracuje 2,5 roku a za tu dobu má na kontě 36 nehod a 17 tramvají na opravu. Ustavičně telefonuje za jízdy a překračuje rychlosti,“ tvrdí jeden z jeho kolegů s tím, že paradoxně jen za nepatrné množství nehod nese bourající řidič nakonec vlastní zodpovědnost.
Mluví se například o nehodě poblíž obchodního centra Plaza, kde měl tramvaják nabourat do osobního auta připraveného na kolejích k odbočení ze Skvrňanské do Kotkovy ulice. „Místo aby přibrzdil, soupravu rozjel a narazil do něj,“ tvrdí zdroj z dopravních podniků. Vyvázl prakticky bez postihu. Vyšetřování totiž ukázalo, že auto nemělo na kolejích co dělat a tramvaj má přednost. „Kazí nám reputaci, ostatní řidiči se za něj stydí. Jeho nehody jsou do nebe volající, protože dobrý řidič předvídá a nezboří vše, co vidí,“ zlobí se kolega problémového řidiče. Jeho slova potvrdil nezávisle na něm další z řidičů Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Dodává, že dopravní podniky nad jeho činy přivírají oči, protože u firmy je zaměstnán ve vyšším postavení i jeho otec.
Generální ředitel PMDP Michal Kraus protekci nad tramvajákem odmítá, informace o nehodách ale potvrzuje.
„Mezi našimi řidiči skutečně existuje zaměstnanec, který byl v posledních asi 2,5 letech účastníkem více než 30 dopravních nehod. Je třeba říci, že drtivá většina z nich nebyla shledána jako nehody jím zaviněné,“ konstatoval Kraus.
Jméno řidiče potvrdit odmítl. Podle něj se už problémovým šoférem zabýval psycholog, podnik má jeho verdikt k dispozici a s posudkem bude dále pracovat. O tom, zda se s potížistou PMDP nakonec rozloučí, nechtěl Kraus vůbec mluvit s tím, že jde o důvěrná osobní data zaměstnance.
Sám řidič veškerá obvinění popírá a brání se policejními protokoly, ze kterých je jeho nevina patrná. „Nemám přesně spočteno, kolik mám nehod, stěžují si na mě závistiví kolegové. U Plazy jsem nikdy neboural,“ tvrdí J. Š. Přiznává ale například nedávnou nehodu s polským kamionem na křižovatce Klatovské a Dobrovského ulice, která zastavila v ranní špičce dopravu na Borech. „ Kamion vjel při nedovoleném odbočování na koleje tři metry přede mnou a navíc bez blinkru. Nemohl jsem nic dělat,“ krčí rameny řidič.
Podle ředitele PMDP Krause uplatňuje podnik škody z bouraček, v nichž problémový řidič figuroval, standardně vůči viníkovi nehody. „Společnost je samozřejmě pojištěna,“ prohlásil Kraus.