Poslední z nich byl ve čtvrtek nasazen na linku č. 16 a od pátku cestující vozí pouze nízkopodlažní kloubové vozy.
Uzavírá se tak bezmála čtvrt století provozu těchto vozů pod plzeňskou trolejí.
První z kloubových „patnáctek" byla dodána do Plzně již v roce 1987 a dlouhou dobu byla v provozu osamocena.
Další dodávky následovaly až v devadesátých letech a v Plzni jezdilo bezmála dvacet těchto kapacitních vozů, které sloužily téměř výhradně na nejvíce vytížené lince 16.
V obdobní prázdnin se s nimi cestující mohli setkat i na „dvanáctce", naopak v období dušiček běžně vozily své cestující na lince číslo jedenáct na Ústřední hřbitov.
Po dodávkách nových nízkopodlažních trolejbusů plzeňský dopravce část vozů rozprodal, některé byly sešrotovány.
V Plzni naopak zůstal nejstarší zástupce tohoto typu trolejbusů. S úplně prvním kloubákem se do budoucna počítá jako s historickým vozidlem.
Tento exemplář je nestarším dochovaným vozem tohoto typu, jedná se o 3. prototyp této typové řady.
Trolejbusy 15 Tr jezdí či jezdily v dalších českých i zahraničních městech, velmi oblíbené jsou v zemích bývalého Sovětského svazu.
Poslední jízda byla ve znamení čísla 16
Symbolické šestnáctky v pátek provázely poslední jízdu kloubového trolejbusu Škoda 15 TrM plzeňskými ulicemi.
Vůz evidenčního čísla 473 opouští plzeňské troleje po šestnácti letech provozu a trolejbusy tohoto typu sloužily převážně na lince č. 16.
V pátek však na linkových orientacích svítily nápisy, které kolemjdoucí upozorňovaly na to, že tímto typem vozu se ji v Plzni nesvezou.
Páteční jízda byla určena pouze pro pozvané hosty, veřejnost se mohla svézt ve čtvrtek, kdy vůz jezdil naposledy na „své" šestnáctce.
Trasa mimořádné páteční jízdy vedla nejprve do Doubravky, poté přes Zátiší na Borská pole. Posledním místem, kam se trolejbus vydal byly Černice.
Zde poutal největší pozornost lidí, protože do této části města kloubové vozy běžně nejezdí.
Trolejbus bude nyní ve vozovně Pmdp čekat na svého nového majitele.
Plzeňané se nemusejí obávat, že by tento typ vozu navždy upadl v zapomnění. Plzeňský dopravce s jedním z exemplářů počítá na renovaci na historické vozidlo. O jeden kus se rovněž stará Škoda bus klub ve svém muzeu ve Strašicích.