Rekonstrukce začala v květnu a potrvá dva a půl roku. Vedle opravy střechy a vnějšku objektu se proměny dočkají také interiéry. „Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy,“ popisuje Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené. Celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Přestavby se dočkají také veřejné WC.

V současné době jsou již stavební práce v plném proudu, pracuje se například na hlavním schodišti spojujícím přízemí s horní halou, proměnou procházejí infocentrum, mezinárodní pokladny, nájemní prostory po obou stranách hlavního schodiště a výměníková stanice. Do konce letošního roku bude probíhat restaurátorský průzkum a začne výstavba nových konstrukcí ve vybouraných prostorech. Hlavní objem stavebních prací začne v lednu příštího roku.

Stavbu realizuje Společnost nádraží Plzeň, kterou tvoří Metrostav DIZ, OHL ŽS a AVERS. Za 667,9 milionu korun získá západočeská metropole moderní vstupní bránu do města.