„Průměrně přepraví linka pendlující mezi Kozolupy a Blovicemi 600 až 900 cestujících a vytíženější je blovická strana,“ upřesňuje regionální mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Provoz linky, která je zahrnuta do systému Integrované dopravy Plzeňska, stojí kraj přibližně deset milionů korun ročně. „Protože se ale našly úspory jinde, meziroční navýšení bylo jen o 5,3 milionu,“ podotýká Marcela Benediktová ze společnosti POVED, která se zabývá veřejnou dopravou v Plzni.

Podle ní jsou nejvytíženější zejména ranní školní spoje z Blovic do Plzně. „Další podobnou linku ale zatím neplánujeme, protože se připravuje rekonstrukce železničního uzlu Plzeň a každý další vlak navíc by ji jen zkomplikoval,“ doplňuje Benediktová. Kraj však připravuje drobné úpravy. „Ranní vlak by měl jezdit až z Blovic, to zatím není. Přesto je vidět, že je o linku zájem, ujala se,“ míní Jaroslav Vejprava z Krajského úřadu.

Celý zítřejší den bude Plzeňská linka, kterou obsluhují vozy Regionova, jezdit za 1 korun. „Tyto pravidelné prezentační jízdy znamenají vždy stovky cestujících navíc. Plzeňskou linku tím alespoň lidem připomeneme,“ věří Pistoriusová. Podle ní je hlavní výhoda nadzemního metra v tom, že projíždí Plzní. „Například lidé z Nezvěstic se bez přestupu dostanou do Skvrňan a podobně.“

Linka pendluje mezi krajními stanicemi v dvouhodinovém taktu, každou sudou hodinu odjíždí z Kozolup, každou lichou z Blovic.

Trasa linky

Blovice – Zdemyslice – Nezvěstice – Šťáhlavy – Starý Plzenec – Plzeň–Koterov – Plzeň, hl. nádraží – Plzeň–Jižní Předměstí – Plzeň–Skvrňany – Plzeň–Křimice – Vochov – Kozolupy