Loňská rekonstrukce lokality U Zvonu a přilehlých ulic, která zasáhla podstatnou část historického jádra Plzně, byla jen přípravou na dopravní komplikace roku 2016 a dalších dvou let.
Náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL) přiznává, že zásadních dopravních omezení bude tolik, že si radnice musí nechat zpracovat návrh dopravně- provozních opatření, tzv. SUPERDIO. Bude obsahovat informace ke všem stavbám, ať už je investorem stát, Plzeňský kraj, odbor investic města Plzně, Vodárna Plzeň nebo Správa veřejného statku m. Plzně. Vznikne i koordinační skupina, která navrhne efektivní objízdné trasy. „Stavby zkomplikují život všem," připustil Náhlík.
Mezí významné stavební akce realizované mezi lety 2016-2019 patří rekonstrukce železničních mostů nad Mikulášskou třídou, pokračování stavby mostu na Rokycanské třídě, oprava mostu Generála Pattona na Severní Předměstí, stavba nového jízdního pruhu na Karlovarské třídě, rekonstrukce Letkovské ulice, oprava posledního úseku tramvajového kolejiště na lince č. 4 na Košutce.
Vzhledem k tomu, že stavět se bude na státních, krajských i městských silnicích a také za železnici, bude dopad na dopravu v krajské metropoli obrovský. „Poté, co budou jednotlivé stavby vysoutěženy, chceme nastavit objízdné trasy tak, aby se dalo městem projet," uvedl Petr Náhlík. Právě zpracování SUPERDIO má umožnit koordinaci velkých staveb tak, aby se nedostaly do konfliktu objížďky jedné stavby s objízdnými trasami stavby jiné.
Mezi nejzásadnější stavby, jež v příštím roce začnou, patří dvouletá oprava mostu Generála Pattona mezi centrem města a Lochotínem a také rekonstrukce mostů nad Mikulášskou třídou u hlavního nádraží ČD. První akce zkomplikuje dopravu na Severní Předměstí, druhá zase hlavní tah z centra na Slovany. „Rekonstrukce bude mít obrovský dopad do dopravy, zůstane pouze jedna tramvajová kolej, na které se budou střídat tramvaje v obou směrech. Vybuduje se také nová trolejbusová linka," vysvětlil Náhlík. Oprava se dotkne až silnice k Mikulášskému náměstí.
Rovněž v případě opravy mostu Generála Pattona se počítá s jednokolejkou. „Začneme s opravou mostu směrem na Lochotín, která potrvá asi rok," konstatoval ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák.
Největší stavby příštího roku
Jaro 2016
začne dvouletá rekonstrukce mostu Generála Pattona mezi centrem města a Severním Předměstím, oprava kolejí v posledním úseku tramvajové trati na Košutce, stavba nového jízdního pruhu na Karlovarské třídě.
Podzim 2016
Rekonstrukce železničních mostů nad Mikulášskou třídou ochromí cestování mezi Slovany a centrem města. Používat se bude jen jedna tramvajová kolej, vznikne nová trolejbusová linka.