To je vůbec první svého druhu mimo území České republiky.

„Říkal jsem si, že než aby auto dojezdilo v nějakých ubohých podmínkách, tak ho radši věnuji muzeu," popisuje své rozhodnutí Leška, který se do soukromé expozice poprvé podíval předloni při setkání přátel vozů Škoda. To se konalo právě v Dánsku, kde jsou vozy české značky poměrně oblíbené.

Plzeňan se tak může pyšnit tím, že jeho bývalý vůz, s nímž najel desetitisíce kilometrů, bude stát pod jednou střechou společně se superbem dánského korunního prince Frederika, který jej muzeu v minulosti taktéž věnoval. Ostatní ze třicítky vystavených vozů, jež tvoří průřez historií české automobilky, jsou majetkem několika provozovatelů muzea. Nejstarším exponátem je Škoda 418 Popular z roku 1937.

S trochou nadsázky lze říct, že Leškova felicia byla světoběžníkem už od své výroby. Auto bylo vyrobené v roce 1997 v České republice, o rok později se prodalo v německém městě Greiz. V roce 2009 se pak už jako ojetina znovu vrátilo do Česka. Konkrétně do černického autobazaru, kde padlo do oka mladému Plzeňanovi.

Ten s vozem následně procestoval devět zemí Evropy. Nejdelší byla desetidenní cesta do Neapole, díky níž na tachometru přibylo přes tři tisíce kilometrů.

Cesta do už zmíněného Glamsbjergu ležícího asi dvě stě kilometrů od Kodaně byla pro Plzeňana, jak on sám říká, rozlučková. Za volantem vozu tehdy strávil posledních 1100 kilometrů.

„Při předávání jsem cítil určitou nostalgii. Vím ale, že zde auto bude v dobrých rukou," říká Leška, který se do Dánska i do škodováckého muzea chystá i v nadcházejících letech vrátit.

Kromě vozu Leška v muzeu nechal také všechny záznamy, které si o autě vedl. Třeba kolik litrů benzinu vůz za jeho užívání spotřeboval a kolik to jeho provozovatele stálo.