Prolog sice odjeli motorkáři a část automobilů, než byl po najetí čínské závodnice mezi diváky zrušen, do první etapy už nenastoupil nikdo. Důvod? Silný déšť a vítr, který znemožňoval pořadatelským vrtulníkům vzlétnout.

První ostré kilometry ujela plzeňsko-bruntálská posádka ve složení Martin Kolomý a bratři René a David Kiliánovi až v pondělí v podvečer.

„Zrušení prologu nám až tolik nevadilo, mohli bychom spíš ztratit než získat. Naše šestá startovní pozice je fajn. Té zrušené etapy je ale škoda, už chceme závodit," vzkázal v pondělí do Plzně David Kilián.

Dosavadní průběh
Prolog: Buenos Aires -> Rosario (11 měřených km pro kamiony) - zrušen kvůli nehodě
1. etapa: Rosario -> Villa Carlos Paz (258 km měřených) - zrušena kvůli silným dešťům
2. etapa: Villa Carlos Paz -> Termas Río Hondo - měřený úsek zkrácen z 510 km na 387 km
3. etapa (úterý): Termas Río Hondo -> San Salvador de Jujuy (měřených 314 km)
4. etapa (středa): San Salvador de Jujuy (okruh, měřených 418 km)

Ještě před startem pondělní etapy Tatra Buggyra Racing tým vtipkoval, že mechanici zatím nemají příliš práce. „Pořád ale máme obavy, jestli auta přijedou vcelku. To, že se nezávodí, neznamená, že Martin občas nepřejede nějakého osobáka nebo něco nevyvede. Musím mu poděkovat, že auto zatím vždycky dovezl vcelku," smál se hlavní konstruktér týmu David Vršecký.

Počasí, kvůli níž organizátoři zkrátili o 124 kilometrů i pondělní etapu, je stále velmi proměnlivé, což je ale dané i tím, že kamiony přejíždějí velké vzdálenosti. „Na jednom místě svítí sluníčko a o pár kilometrů dál je průtrž mračen taková, že se silnice ve vteřině mění v řeku. Celou noc tady mrholilo, ale teď už je zase teplo a pod mrakem. Máme zprávy, že v horách, kde se jede, je hezky. Ale budeme projíždět i některé hodně mokré pasáže, tak uvidíme," dodává kopilot a mechanik David Kilián.

Plzeňští rodáci, bratři Kiliánovi, jedou Dakar už posedmé. Věří, že by se mohli dostat až na stupně vítězů. „Bude to ale těžké, konkurence nespí. Do první desítky se bude chtít dostat minimálně 13 až 15 posádek," míní David Kilián.

Letošní Dakar se jede jen ve dvou zemích – v Argentině a nově v Bolívii. Pro závodníky to znamená velkou neznámou, výjezd auty až do čtyř tisíc metrů nad mořem, ale také méně klasických dun. „To je pro nás lepší, protože přejezdy pískových dun nemáme pořádně kde trénovat," dodává Kilián.

Po pondělní etapě je posádka na průběžném čtvrtém místě.