Z výchozích stanic budou totiž (zatím na zkoušku o víkendech) vyjíždět na trasy v pravidelných časových intervalech, tzv. taktech. O tom, jak dlouhý interval to bude, teprve rozhodnou městští radní.

„Navrhujeme, aby byl u trolejbusů č. 16 a všech tramvajových linek víkendový interval přes den 7,5minutový a na ostatních trolejbusech patnáctiminutový,“ potvrdil dopravní specialista Správy veřejného statku Ondřej Vohradský. Brzy ráno a večer po 20. hodině se takt prodlouží.

Jde o první opatření v rámci tzv. optimalizace veřejné dopravy, kterou si radnice objednala u specializované firmy a které vyšlo z rozsáhlého dopravního průzkumu. Právě zavedení taktové dopravy a provázanost jednotlivých spojů firma Plzni doporučila. Když se novinka osvědčí, dočkají se jí v příštím roce i autobusy a taktová doprava bude zavedena také ve všedních dnech.

Od listopadu se má změnit i provoz nočních autobusů. Od půlnoci do dvou hodin budou jezdit v pravidelném 60minutovém intervalu, v sobotu a neděli bude zkrácen na třicetiminutový. Autobusy začnou zajíždět i do okrajových částí, kam zatím nemířily, do Červeného Hrádku, Litic, Křimic a Radčic.

Připravuje se také změna trolejbusových linek v Doubravce. Od listopadu už nebude linka č. 13 končit v Lobzích, ale bude pokračovat až na konečnou desítky v ulici Na Dlouhých. Mezi Lobzy a centrálním autobusovým nádražím se bude pohybovat nová linka č. 15 a trolejbus č. 10 posílí trasu mezi centrálním autobusovým nádražím a Čechurovem.

Podle Vohradského se nemá zavedení novinek promítnout do příspěvku města na fungování veřejné dopravy pro Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) a podnik má dostat pro příští rok stejnou dotaci jako letos. Bude ale nejspíš znamenat zdražení jízdného v Plzni. Městští radní uložili úřadu zpracovat návrhy na zvýšení tarifu. „Předpokládá se, že se od ledna příštího roku mírně zvýší, přibližně asi o deset procent,“ dodal Vohradský. Jízdenka by pak z 12 korun zřejmě podražila na 14 korun.

O všech změnách bude rozhodovat městská rada 20. srpna.