Některé plzeňské čtvrti budou nově dopravně propojeny, například Vinice s fakultní nemocnicí na Lochotíně (autobusová linka č. 25), nebo Skvrňany a Bory (autobus č. 24) či Košutka přes Kotíkovskou ulici s centrem města (autobus č. 27). Z Doubravky pojede nově autobus (linka č. 29) přes Slovany na Bory a posílí dopravu podél Sukovy ulice u nového Kauflandu. „Bude to vlastně posílení třicítky, která ale nepojede kolem Tyršova mostu a pojede právě Sukovou ulicí,“ prohlásil technický náměstek primátora Petr Rund (ODS).

Podle Runda (ODS) je načasování novinek spojeno se zahájením provozu nové trolejbusové tratě na Borská pole. Od září tam totiž začne jezdit trolejbus č. 15, který vyjede z Lobez a přes Hlavní nádraží zamíří na Bory. Polovina spojů se nazpět obrátí v Teslově ulici, druhá půlka bude pokračovat až na Novou Hospodu.

Podstatnou změnu znamená, že všechny plzeňské spoje začnou po prázdninách vyjíždět na trasy v pravidelných taktech. Budou totiž vypravovány ve stále se opakujícím intervalu, jehož základem bude 7,5 minutová prodleva. Prokládání intervalů a jejich násobků má garantovat snadné přestupování ve vybraných dopravních uzlech, kde se budou spoje potkávat. „Taktový provoz jsme už vyzkoušeli o víkendech v první fázi optimalizace a osvědčil se,“ prohlásil Rund.

Zkvalitnění provozu a nové linky nemají v budoucnu znamenat zvýšený přísun peněz z městské kasy pro dopravní podniky. „Zvolili jsme lepší trasování a přeskupení dopravní kapacity,“ uvedl Rund s tím, že společnost najezdí ve městě stejný počet kilometrů jako dosud.

Návrh nově koncipované dopravy, jehož uvedení do praxe je plánováno na 1. září, budou schvalovat v květnu zastupitelé. Lidé se k němu mohou vyjádřit nebo posílat dotazy na e–mailovou adresu dotazymhd@plzen.eu. Město je následně vyhodnotí a může ještě provést dílčí úpravy. „Nejde ale například upřednostňovat jednu čtvrť na úkor jiné,“ připomněl Rund s tím, že systém je nastaven tak, aby fungovala provázanost.

Změny v MHD najdete ZDE.