Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation totiž začala pracovat na nové dodávce osmi ekologických vozidel s bateriovým pohonem pro západočeskou metropoli.

V letech 2021 a 2022 firma do Plzně předá čtyři dvanáctimetrové trolejbusy typu ŠKODA 26Tr a čtyři kloubové trolejbusy typu ŠKODA 27Tr. Vozy budou dodány na základě dříve uzavřených rámcových smluv. „Pro dopravní podnik během letošního roku vyrobíme čtyři dvanáctimetrové vozy a dva velkokapacitní kloubové trolejbusy, další dva kloubové vozy potom budou dodány na jaře příštího roku,“ uvádí obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. „Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení, což dopravce využívá například při dopravní obsluze okrajových částí města, nákupních center. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ve standardním režimu ujet i několik kilometrů,“ vysvětluje Kapr. „Vozy s tímto řešením jsme dodali například do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska,“ dodává člen představenstva Škody Electric Karel Majer.

Jaromír Šmídek ze Sokolovska u soudu.
Brutální vrah bojuje o mírnější trest. Dočká se obnovy procesu?

Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v Česku zaměstnává téměř pět tisíc lidí.