Dopravní kolaps ráno navíc zesílila i nehoda kamionu, který zavadil o odstavené osobní vozidlo.   Podle vyjádření náměstka primátora Aleše Tolara se jedná o akci, o níž bylo rozhodnuto už v říjnu ještě před nástupem nového vedení Plzně. To v reakci na dopravní kolaps svolalo jednání všech zainteresovaných subjektů a rozhodlo o řešeních, jak aktuální situaci zmírnit a do budoucna podobným událostem zabránit. Kritické místo od úterka bude řídit policie, zúžení pruhů ze dvou na jeden bude vázáno jen na pracovní dobu, která je stanovena od 7 do 17 hodin.

„Mám informace o padesátiminutovém čekání v koloně od Křimic do centra, desítky stížností od lidí i starostů okolních obcí. Za nešťastné považuji i načasování, kdy k uzavírce dochází týden po prázdninách a je tam souběh i dalších uzavírek. Tohle se nesmí opakovat,“ řekl primátor Plzně Roman Zarzycký. Na jeho pokyn proto ještě dnes dopoledne zasedla skupina, která řešila, jak zmírnit dopady na minimum, jednání vedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar, přítomný byl i radní pro bezpečnost a prevenci kriminality Jiří Winkelhöfer.

Dýňové slavnosti v Chotěšově.
OBRAZEM: Dýňové slavnosti v Chotěšově lákaly na soutěže a tvoření

„Dohodli jsme se na několika opatřeních, která by měla pomoci. Na křižovatce bude vypnuta světelná signalizace a provoz budou řídit po většinu dne dopravní policisté, strážníci zajistí přechody pro chodce. Po skončení prací odpoledne se okamžitě uvolní zúžený pruh a provoz se vrátí do dvou jízdních pruhů,“ popsal dnes dohodnutá opatření náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar. Při jednání žádal urychlení prací, pětidenní harmonogram prací bohužel zkrátit nelze, je už tak napnutý. „Do budoucna se bude jednat i o možnostech zahajovat práce už o víkendech a zkracovat tak počet pracovních dní nutných pro opravy,“ dodal Aleš Tolar.

Ten chtěl vědět, proč se akce dělá ve chvíli, kdy je úplně uzavřena další „výpadovka“ z Plzně západním směrem v Radčicích, což situaci výrazně zhoršuje. Podle Správy veřejného statku města Plzně, která má akci ve Skvrňanech na starost, byla původně oprava tramvajové trati plánována na jarní měsíce, nepodařilo se však vysoutěžit zhotovitele.

Historické jízdy tramvajemi Křižík & Brožík z roku 1899 a T1, trolejbusem Škoda 9Tr a autobusem Škoda 706 RTO
Do ulic Plzně vyjely historické vozy, podívejte se

„Ještě jednou se všem za současný dopravní kolaps v části Plzně omlouvám. Shodli jsme se na tom, že je naprosto nutné zlepšit koordinaci a načasování staveb, všechny významnější také budou komunikovány minimálně 14 dní dopředu,“ doplnil Aleš Tolar, který požádal Plzeňany o trpělivost, a hlavně o využití objízdných tras, které jsou stanoveny i značeny. „Řidiči, kteří se chtějí vyhnout kritickému místu, se z oblasti Skvrňany, eventuálně Vejprnic, dostanou v těchto dnech do města rychleji přes Novou Hospodu a Borská pole a z oblasti Křimic, Malesic pak přes Chotíkov a Globus,“ dodal Aleš Tolar. Možné je také z oblasti Křimic a Vejprnic využít vlakové spojení.