O tom, zda se v ulicích Husova, Kollárova, Poděbradova, Kovářská či Tovární objeví parkovací automaty 
a začne tu platit režim placeného stání, rozhodnou radní třetího městského obvodu za týden. Poslední slovo budou mít městští radní koncem června.

Náplastí za to, že zdarma už v jedné z dopravně nejvytíženějších zón nezaparkujete, má být záchytné parkoviště s 238 místy 
z části Centrálního autobusového nádraží (CAN). Vyroste v prostoru mezi autobusovými nástupišti a benzinovou pumpou v Kotkově ulici. Pozemky dosud pronajímá obvod firmě ČSAD autobusy Plzeň, která tu odstavuje autobusy.

Plánovaná parkoviště
Kotkova ul., zdarma, počet míst 238, se stavbou se má začít letos.
Nám. E. Škody, parkoviště se zpoplatní, ale řidič dostane jízdenku na MHD. 

Radní města už rozhodli, že nájemní smlouva dopravci skončí letos v prosinci. Odstavené autobusy se přesunou na nedalekou plochu v Domažlické ulici (bývalé autobusové nádraží v majetku ČSAD), kam se vejde 20 vozů.

Na novém parkovišti 
v Kotkově ulici se platit nebude. „Vzniknou tam místa pro individuální automobilovou dopravu, která zaplavuje všechny ulice v centru Plzně," uvedl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL).

Dopravní specialista Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský řekl, že počet nově zpoplatněných míst mezi Klatovskou a CAN a budoucím parkovištěm v Kotkově ulici je zhruba stejný. „Zpoplatní se 290 míst," doplnil Vohradský.

Podle náměstka primátora pro dopravu bude celý proces trvat přibližně rok. Nejdříve se zprovozní parkoviště a mezitím bude radnice projektovat přípojky na parkovací automaty, následovat má jejich osazení.

Co je ale už velmi blízko, je zpoplatnění parkování v Puškinově, Palackého a Divadelní ulici. „Začne platit po letních prázdninách," dodal Vohradský.

Naposledy radnice nastolila placené parkování na Hamburku u okresního soudu, bylo to v polovině března. Parkovací kapacita území mezi hlavním vlakovým nádražím, marketem Hornbach a pivovarem je 326 míst a je vybavena 23 parkovacími automaty.

Předtím postihlo placení parkovného Petrohrad (2015) a Roudnou (2014).

Parkoviště v Kotkově ulici není jediným, se kterým území kolem náměstí Emila Škody a CAN počítá. Dnešní parkoviště před hlavní škodováckou budovou v Tylově ulici tu má zůstat i v budoucnu. Počítá se s ním jako s prvním v Plzni, kde bude možné odstavit auto, zaplatit za parkování a vyfasovat za to jízdenku na městskou hromadnou dopravu.

„Předtím se samozřejmě parkoviště musí upravit, s čímž se ale počítá až po výstavbě stání v Kotkově ulici," doplnil Ondřej Vohradský.