Obchodníci z Plachého ulice se nyní zajímají, jak docílit toho, aby značka z ulice zmizela.

„Zákaz stání s patnáctiminutovou výjimkou pro zásobování nám tu jen zbytečně blokuje asi pět míst, kde bychom jinak mohli normálně celodenně parkovat. Nevíme ale, kde požádat o jeho zrušení. Nepochodil jsem ani u městské ani u státní policie,“ říká František Suchomel, který v ulici provozuje kuchyňské studio.

Vyhrazená místa v Plachého ulici původně město zřídilo před léty kvůli restauraci, která tady fungovala a potřebovala zásobovat. „Tenhle podnik už ale nefunguje asi pět let. Místo něj je tu teď bar s hernou, který ale vyhrazené místo nepotřebuje,“ podotýká Suchomel.

Dodává, že na vyhrazená místa už doplatil i on sám, když dostal botičku. „V Plachého i okolních ulicích je s parkováním velký problém. I já jsem proto své auto zaparkoval na vyhrazené místo. Jenže jsem přetáhl čtvrthodinu a dostal botičku. Strážníci to dělají tak, že přijedou, vyfotí auta, která na vyhrazeném stání stojí, a vrátí se za 15 minut. Když tam ty stejné vozy stojí dál, řidiči se pokutě nevyhnou. Botičku tu dokonce minulý týden dostalo i auto, které patřilo ke svatbě,“ podotýká Suchomel.

Na tom, že vyhrazené parkování pro zásobování ve zmíněném místě není potřeba, se shodují i další obchodníci z ulice.

„Zákaz stání nám tu dělá jen problémy. I mě už tady strážníci obuli auto. Nejlepší by bylo, kdyby ta značka úplně zmizela. Když potřebujeme zavézt zboží do baru, zaparkujeme si na tu chvilku na chodníku nebo ve druhé řadě. To se tady dělá běžně. Parkovací místa bychom potřebovali využívat celý den a ne jen na 15 minut,“ vysvětluje cizinec, který je majitelem místního baru a herny. Téměř jako přes kopírák mluví i pracovníci sousedního obchodu s elektronikou.

O zrušení takzvaného zásobovacího boxu, jak se vyhrazené parkovací stání správně nazývá, by nyní měli obchodníci písemně požádat na odboru dopravy plzeňského magistrátu nebo na Správě veřejného statku (SVS) města Plzně.

„Pokud jsou podnikatelé z Plachého ulice přesvědčeni, že je zásobovací box v ulici nepotřebný, mohou písemně požádat o jeho zrušení. Ideální by bylo, aby se na tom dohodli všichni v ulici. My pak spolu s magistrátem žádost posoudíme a pokud to bude možné, žádosti vyhovíme,“ vysvětlil ředitel SVS Milan Sterly.

Počty zásobovacích boxů ve městě SVS města Plzně neeviduje. „Při jejich zřizování se řídíme zejména aktuálním obchodním vytížením té které ulice nebo požadavky při rekonstrukci komunikací. Obecně se ale dá říci, že v místech, kde z nějakého důvodu již není zásobovací box potřebný, zřizujeme raději klasická parkovací místa,“ doplnila Michaela Mrázová z úseku koncepce a dopravního inženýrství SVS.