„Byla to tajnost, kterou jsem si přál do poslední chvíle uchovat," říká umělecký šéf Plzně 2015 Petr Forman, který stál za scénářem celého zahajovacího ceremoniálu. Obří loutky, byť v jiné podobě, měly být jeho součástí od samého začátku. „Nejprve jsem myslel, že budou dvě loutky vedle katedrály. Pak se ale ukázalo, že by to bylo finančně a časově náročné realizovat," vysvětluje Forman, který si původně přál, aby loutka vzlétla. I proto měla být vyrobena z lehkých materiálů. „Nakonec se ukázalo, že to není realizovatelné," popisuje Forman, který se loutky nechtěl vzdát. Jeho myšlenku nakonec zachránil kovář Petr Píša.
Ačkoliv se to nezdá, je přes tunu vážící loutka schopna i chůze. K jejímu rozhýbání je ovšem potřeba osmi lidí. „Jednotlivé komponenty jsou většinou tak těžké, že třeba jen ruku musí vodit dva lidé," popisuje Forman s tím, že loutka nyní čeká na svoje další příležitosti. Objevit by se měla například při otevření Depa nebo během Devíti týdnů baroka.
Během sobotního programu loutka prošla proměnou. Podoba rytíře měla nejprve odkazovat na řád, který založil katedrálu, následný přerod v anděla měl připomenout nejen jeden ze symbolů města, ale i pro Plzeňany další význam. „Všiml jsem si té tiché fronty, intimní záležitosti, kdy si lidé chodí sáhnout na andělíčka a svěřují se mu se svými přáními," uzavřel Forman, který si přeje, aby anděl s Plzní pod svými ochrannými křídly proletěl rokem 2015.