Nezpevněný úsek páteřní stezky mezi Košinářem a Vydymáčkem nahradil u Seneckého rybníka asfaltový povrch. „Opravená cesta přinese větší komfort zejména lidem se sníženou motorikou, ale také cyklistům a dalším návštěvníkům. Úpravou povrchu jsme také vyřešili opakující se problém s podmáčením cesty mezi Seneckým rybníkem a Vydymáčkem,“ popsal náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.

Zrekonstruovaná je nově také stezka pro pěší nad Velkým boleveckým rybníkem. Tvořená je z přírodních materiálů – kamene a štěrkodrti. „Vhodná je zejména pro pěší či běžce. Zároveň plní původní protierozní funkci. Cílem opravy bylo odlehčit hlavní promenádní cestě podél rybníka. Návštěvníci tak při cestě z parkoviště u kruhového objezdu směrem na Ostende mohou využít tuto stezku vedoucí kolem vyhlídky na Bolevák a na promenádní cestu se pak napojí u pláže pod Bílou horou,“ dodal Aleš Tolar.

Oprava cesty u Seneckého rybníka stála 893 tisíc korun bez DPH, oprava stezky nad Velkým boleveckým rybníkem 368 tisíc korun bez DPH.

Na hrázi mezi Velkým a Malým Boleveckým rybníkem pod Bílou Horou by mělo letos vzniknout také nové pobytové místo se stánkem, jehož součástí bude i střešní terasa a molo s posezením nad vodou. Zařízení vybuduje město a provozovat ho bude soukromník vzešlý z veřejné soutěže.

Unikátní cyklostezka po tělese bývalé železnice z Bukovce do Chrástu se dočkala slavnostního otevření. Brzy se propojí s Plzní
Cyklostezka po zrušené železnici je hotová. Brzy se dočká prodloužení

Lokalita je důležitou křižovatkou a bodem na síti tras celé rekreační oblasti Boleveckých rybníků a je vyhledávanou k odpočinku Plzeňanů. Stánek, pro jehož stavbu už je připravena potřebná infrastruktura, by se měl otevřít v září.

„Oblast Boleveckých rybníků je jednou z nejoblíbenějších. Chceme proto, aby i stánky s občerstvením v této lokalitě měly úroveň a lidé byli s nabídkou spokojeni. V lokalitě mezi Velkým a Malým Boleveckým rybníkem býval stánek, jehož úroveň těmto nárokům neodpovídala. Proto ho město nechalo před dvěma roky odstranit. Loni zde probíhaly přípravné práce v podobě položení nových inženýrských sítí a letos postavíme nový objekt. Jeho součástí bude i pobytová střešní terasa a pobytová terasa bezprostředně navazující na stánek. Dále to bude pobytové molo navazující na terasu,“ řekl Tolar.

Objekt stánku bude tvořit jednopodlažní sestava pěti kusů modulárních kontejnerů se zastřešením. Kontejnery budou z oceli, povrchovou úpravu zajistí jemná vlna v antracitové barvě a dřevěný obklad. Schody na terasu budou umístěny vně stavby. Objekt navrhlo plzeňské projektstudio8, které stojí například za projektem Paluby Hamburk.