Projekt Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 si přivezl cenu z veletrhu cestovního ruchu ITB Berlín.
Ocenění s názvem Czech Tourismus Awards v kategorii Bestes Projekt si Plzeň vysloužila za prezentaci Česka v zahraničí.
„Projekt Evropské hlavní město kultury 2015 je příležitostí, jak zviditelnit Plzeň i Českou republiku v zahraničí. Už loni jsme zaznamenali, že počet turistů, kteří v našem městě přenocují, se zvýšil o 20 procent a podle dat ze začátku tohoto roku můžeme říci, že tento trend narůstá," informuje Martin Baxa, náměstek plzeňského primátora pro kulturu, cestovní ruch a památkovou péči.
Mezi konkrétní počiny, jimiž se v minulém roce Plzeň prezentovala v zahraničí, patří např. účast na kulturních akcích a veletrzích v Londýně, Lipsku či Drážďanech nebo organizování tak zvaných presstripů pro zahraniční novináře. I díky těmto akcím patřily Plzni reportáže, které např. zpracovala britská BBC nebo německé kanály ARD či ZDF.
Odborný měsíčník Strategie, jenž se věnuje reklamě a marketingové komunikaci, vyhodnotil televizní spot, který je součástí kampaně Otevřete si plzeňský ráj, jako druhý nejlepší. Do Plzně v něm zve Ivan Franěk, plzeňský rodák, jenž si od konce 80. let minulého století buduje úspěšnou hereckou kariéru ve Francii i Itálii a v novém tisíciletí jej objevili i čeští tvůrci.
„Ivan Franěk z potemnělé nádražní hospůdky na Smíchově zve do Plzně – Evropského hlavního města kultury 2015, aby návštěvníkům ukázal, co všechno kromě piva tohle město v sobě skrývá," uvádí Radek Auer, marketingový ředitel společnosti Plzeň 2015. Spot vznikl v produkční společnosti Davida Ondříčka, výkonnou režii měl na starosti Jiří Volek.