„Před nedávnem jsme zeď opravili. Už při opravách jsme uvažovali, že část plochy využijeme k vlastní prezentaci. Zeď má zhruba 180 polí. Na některé z nich umístíme plakáty. Ty se již v těchto dnech tisknou,“ uvedla mluvčí Škodovky Radka Pistoriusová.

Podle ní se ale nepůjde o historii. Na velkoplošných fotografiích se představí současný výrobní program jednotlivých dceřiných firem holdingu a sponzorské či sportovní aktivity, jako je Škoda Sport park nebo Škoda Bike maraton. „Plakáty se budou průběžně obměňovat. Například, když vyvineme novou tramvaj, tak ji představíme na plakátu,“ dodala mluvčí.

Firma neuvažuje, že by volná pole zdi poskytla jiným společnostem, které působí uvnitř škodováckého areálu, nebo plochy dala ke komerčnímu pronájmu jiným zájemcům. Zeď by se také nikdy neměla zaplnit billboardy úplně.

Pivovar instaloval grafiky postupně od roku 2003. Na jeho zdech v ulici U Prazdroje tak kolemjdoucí uvidí fotografie vozidel, která rozvážela plzeňské pivo, vývoj etiket pivních lahví nebo fotografie návštěv významných osobností od konce 19. století. „Chtěli jsme oživit pohled na pivovar a sdělit lidem, kteří tudy jezdí, že naše pivo má dlouhou tradici,“ řekl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.