Elektronickou verzi petice najdete a můžete podepsat na webové stránce www.petice24.com/rakovnik-kralovice-mladotice. Je třeba zadat svoji e-mailovou adresu a v e-mailu, který přijde obratem, hlas potvrdit.

Ze severního Plzeňska i z Plzně nebo z Prahy, z Čech a také z Moravy, ručně na papír i elektronicky po internetu…

Už téměř dva měsíce lidé podepisují petici nazvanou Obnova železniční dopravy na trati Rakovník – Kralovice – Mladotice.

Přejí si, aby zpustlá jedenáctikilometrová železnice mezi Mladoticemi a Kralovicemi znovu ožila. Nechtějí, aby koleje dál zarůstaly a lákaly maximálně zloděje.

Petice má momentálně na kontě několik set podpisů, jen na internetu ji podepsalo 670 lidí. Přesný počet organizátoři sečtou až těsně před odevzdáním do Parlamentu ČR, Senátu, členům vlády a zvlášť také ministru dopravy.

„Jsme rádi, že je odezva taková. Nečekal jsem, že budou podepisovat také lidé z jiných obcí, ale je vidět, že je naše trať zajímá a její osud jim není lhostejný," řekl za petiční výbor starosta Mladotic Zdeněk Slach.

Jeden petiční arch z Mladotic zamířil také na Pražský hrad. „Poslali jsme ji panu prezidentovi. Při návštěvě Kralovic se za lokálku přimlouval, tak by podepsat mohl," domnívá se Slach.

Trať s číslem 162 začala sloužit v roce 1899, doprava v úseku Mladotice – Čistá se zastavila roku 1997. Mezi Čistou a Kralovicemi se ji povedlo zprovoznit, ve zbylém úseku už ne.

V Mladoticích se podpisové archy pro její obnovu objevily v knihovně, na úřadu i v prodejně. Jsou ale také jinde. „Například v Infocentru Kralovice, muzeu v Mariánské Týnici, v obchodech, železničním muzeu v Bezdružicích a také v muzeu v Lužné… Rozletěly se na všechny strany," říká za autory petice Václav Kopta, kterému se doma shromáždily archy s více než tisícovkou podpisů. „A doufám, že jich bude ještě jednou tolik," dodává.

V Muzeu a galerii severního Plzeňska čeká petice hned u pokladny. „Lidé si o ní mohou přečíst a podepsat. Zájem mají, už jsme odevzdali sedm archů, každý s dvaadvaceti podpisy," řekla průvodkyně Alena Franková.

V Mariánské Týnici dokument není náhodou. Trať prochází nedaleko a muzeum bez pořádného dopravního spojení by rádo, aby k němu lokálka přivážela návštěvníky. „Plány na železniční zastávku máme, ale zatím bohužel," dodává průvodkyně.