„Peníze máme závazně přislíbené ze Státního fondu dopravní infastruktury. Pochází z prodeje dluhopisů dálnice D47 na Ostravu. Celkem má ŘSD přislíbeno 11,63 miliardy korun. Na přivaděč na Borech bylo z této částky vyčleněno 350 milionů korun. Zbytek částky se rozdělí mezi další silniční stavby v zemi,“ vysvětlil šéf plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák.

Peníze ale do Plzně doputují až v příštím roce. Dál tedy platí dohoda mezi ŘSD a dodavateli, kteří zatím financují stavbu ze svého. „Až budeme mít peníze v ruce, prostavěnou částku firmám proplatíme,“ uvedl Kuťák.

Podle náměstka primátora Petra Runda se tempo stavby během několika týdnů opět nastartuje a bude pokračovat v původním i když posunutém harmonogramu. Plánovaný termín dokončení, prosinec 2010, se ale nestihne. Silnice by mohla být podle odhadů zprovozněna v roce 2011.

Stavba dálničního přivaděče značně komplikuje dopravu na Borech. Blokuje příjezd k areálu univerzity na Borech a do čtvrtí Valcha a Lhota. Upozornil na to zastupitel a prorektor ZČU Plzeň Jiří Holenda (PA) „Studenti, kteří jezdí do areálu univerzity městskou dopravou, potíže nemají. Horší je to s lidmi, kteří jezdí auty ze směru od Klatov. Kvůli stavbě přivaděče musí jezdit objížďkou,“ míní Holenda. Podotýká, že zdržení stavby přivaděče oddálí i chystanou stavbu tramvajové trati na Bory. „Ta je ale pro univerzitu důležitá. Významně by zlepšila dostupnost univerzitního areálu. Nechceme, aby k nám lidé i nadále jezdili auty. Denně je tu plné parkoviště, které bychom museli ještě rozšířit. Chceme, aby se k nám co nejdříve dalo dojet tramvají,“ vysvětluje Holenda.

Přivaděč má spojit kruhový objezd v Sukově ulici a sjezd z Klatovské třídy nedaleko borské věznice. V budoucnu má navázat na chystaný severojižní průtah. Plzeňské ŘSD získalo i 100 milionů korun na dokončení dálničního přivaděče v Plzni na Slovanech.