„Tuto původně zvažovanou metodu opouštíme. Současnou nosnou konstrukci naopak zachováme, odbourá se jen svršek mostu. Jeho spodek budeme sanovat. Pak se most opatří spřaženou železobetonovou deskou, která zvýší únosnost,“ vysvětlil ředitel ŘSD Zdeněk Kuťák.
Podle něj se ukázalo, že most není v tak špatném stavu, jak odborníci původně předpokládali. „K mostu se nedochovala žádná dokumentace, takže jsme provedli zatěžkávací zkoušky a zadali statický přepočet,“ doplnil Kuťák. Právě to mělo dokázat že most je zatím v relativně dobré kondici.
Celá rekonstrukce, jejíž náklady odborníci odhadují na zhruba 300 milionů korun, se odehraje až po roce 2015. Opravovat se bude za provozu ve čtyřech etapách zaměřených vždy na čtvrtku mostní konstrukce. Uvažuje se také o tom, že by ve směru na Bory přibyl ještě jeden jízdní pruh z důvodu zkapacitnění křižovatky u hlavní pošty a odbočky k Plaze.
Náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD) potvrdil, že most není ve stavu, kdy by se muselo k opravě přistoupit neprodleně. Most je v majetku státu, města se týká hlavně oprava tramvajového kolejiště. „Zatím poruchy nevykazuje, ale aktuálně je třeba opravit přechody tratě z mostu na vozovku, tzv. dilatace,“ uvedl Šimák.
Do těch se město má pustit ještě letos a vyžádají si asi čtyři miliony korun. „V budoucnu ale musíme počítat s investicí do kolejiště v řádu asi 50 milionů korun,“ dodal Šimák.