Ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák přiznává, že podle původních dohod měl stát prostřednictvím ŘSD opravit a také zaplatit všechny tři nosné konstrukce mostu Generála Pattona. Tramvajovou část by si pak převzalo do majetku město a dál už by se o ni muselo starat samo. Jenže ŘSD už z nabídky couvá. „Ve světle současné situace stát chce, aby si město zafinancovalo tramvajový most samo,“ prohlásil Kuťák s tím, že teprve výsledek jednání a případná dohoda bude rozhodující v tom, kdy a jak se bude most Generála Pattona v Plzni opravovat. Podle dřívějších předpokladů se mělo s rekonstrukcí začít v roce 2013.

Most musí počkat

Ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD) potvrdil, že městský rozpočet s takovou investicí nepočítá. „Je to věcí příštích jednání se státem. Pokud vím, tak zatím nejde o oficiální informaci,“ podotkl Zrzavecký. Dodal, že i přesto, že se o mostu mluví jako o stavbě, která je v žalostném stavu, skutečnost není tak špatná.

Kdo zaplatí průtah

Peníze hrají klíčovou roli i při výstavbě západního obchvatu města, který má vést od Domažlické třídy přes Křimice ke Globusu na Severním Předměstí. Zatímco jeho první část zaplatí kraj, druhou etapu mezi Křimicemi a Severním Předměstím by měl podle posledních úvah zafinancovat stát. Bylo by to však výměnou za to, že by nestavěl domluvený průtah Plzní.

Peníze nejsou ani na další významnou silniční stavbu I/20, která má propojit přes křižovatku u Intersparu Slovany a Lochotín. „Tady říkáme my i město, že je to jednoznačná priorita,“ potvrdil ředitel Kuťák. Přesto není podle něj stavba, kterou má platit stát, zatím finančně kryta. „Je to další téma hovorů města, ŘSD a ministerstva dopravy,“ podotkl Kuťák.

Podle náměstka Zrzaveckého jedná v těchto dnech o strategických stavbách v Praze se státem náměstek pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD).