Most generála Pattona, který spojuje s centrem Plzně více než padesátitisícové Severní Předměstí, je opraven. S rekonstrukcí začalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vloni v květnu a nyní ji dokončilo. „Bylo to složité. Když jsme most před rekonstrukcí přebírali, neměli jsme k němu žádnou dokumentaci, nedochovala se,“ poznamenal ředitel plzeňské pobočky ŘSD Jan Kuťák. Muselo se tedy pečlivě diagnostikovat a provádět zátěžové zkoušky. Most generála Pattona, který spojuje s centrem Plzně více než padesátitisícové Severní Předměstí, je opraven. S rekonstrukcí začalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vloni v květnu a nyní ji dokončilo. „Bylo to složité. Když jsme most před rekonstrukcí přebírali, neměli jsme k němu žádnou dokumentaci, nedochovala se,“ poznamenal ředitel plzeňské pobočky ŘSD Jan Kuťák. Muselo se tedy pečlivě diagnostikovat a provádět zátěžové zkoušky.
Opravovalo se za běžného provozu a ve dvou etapách, při každé byla opravena vždy jedna nosná konstrukce. Řidiče stály dopravní komplikace dost nervů. Tramvajový provoz byl v určitých etapách veden po jedné koleji. „Při rekonstrukci bylo mimo jiné upraveno šířkové uspořádání vozovky na mostu z Lochotína tak, že vznikly ve směru do centra tři jízdní pruhy,“ připomněl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD). Do jara 2019 budou probíhat už jen práce pod mostem a v Lochotínské ulici. Podle Kuťáka je teď most v tak dobré kondici, že se do něj v příštích minimálně 30 letech nebude muset zasahovat.A kolik most unese? Stavební dozor Zbyněk Voříšek řekl, že splňuje nejpřísnější normy zatížitelnosti. „Přejel by i 200tunový trajler,“ tvrdí Voříšek. Když se most v 70. letech minulého století stavěl, měla prý Škodovka požadavek, aby se přes něj daly převážet těžké jaderné reaktory a vojáci zase požadovali možnost přejetí vojenské techniky včetně tanků.