Na dalším parkovišti z chystaného systému parkovišť P+R (Park and Ride - Zaparku a jeď), které bylo v Plzni dokončeno počátkem prosince minulého roku rekonstrukcí stávající parkovací plochy u Centrálního autobusového nádraží, už byl zprovozněn závorový systém. Řidiči tak na něm nemohou svůj vůz odstavit zdarma, ale musí zaplatit parkovné. Parkoviště na náměstí Emila Škody je druhým parkovištěm P+R v Plzni, na kterém tento systém zvýhodněného parkování pro uživatele MHD město zavádí. 

„Toto P+R parkoviště má sloužit hlavně pravidelně dojíždějícím řidičům. Podobně jako v Dobřanské ulici na Borech umožní řidiči, který zde zaparkuje, cestovat v prostředcích MHD na parkovací lístek, který i tady bude fungovat jako celodenní jízdenka,“ uvedl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. „Nyní je na ploše parkoviště 163 parkovacích míst, což je o 20 více než před rekonstrukcí, nově je tam také 7 parkovacích míst pro osoby se sníženou pohyblivostí. V létě mají tlumit žár stromy, kterých bylo kolem parkoviště vysázeno téměř čtyřicet,“ upřesnil náměstek Aleš Tolar.

„Denní sazba za parkování byla Radou města Plzně stanovena na 60 korun. Při vjezdu na plochu parkoviště obdrží řidič parkovací lístek, který funguje jako celodenní jízdenka na MHD. Ta stojí běžně při koupi ve voze MHD 72 korun. Řidiči, kteří mají na Plzeňské kartě nahrané předplatné pro zónu 001 Plzeň nebo mají oprávnění k bezplatné přepravě, tak zaplatí pouze celodenní parkovné ve výši 20 korun, 40 korun za jízdné neplatí. Aby se omezilo dlouhodobé parkování a byla zajištěna volná kapacita parkoviště pro dojíždějící řidiče, byl stanoven také poplatek 100 korun za každou noc, kdy vozidlo zůstane odstavené na parkovišti,“ vysvětlil Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně, která systém zvýhodněného parkování pro řidiče využívající pro další cesty po městě MHD připravovala.

TechTower v Plzni na Světovaru – jeden z nejmodernějších technologických parků v ČR poskytující deset tisíc m2 unikátního zázemí pro inovativní firmy, technologické nadšence, programátory a začínající podnikatele. Stavba vyšla na 780 milionů korun.
TechTower v Plzni se otevřel. Pro veřejnost se chystají prohlídky

Nové parkoviště je součástí dlouhodobé strategie města omezující individuální automobilovou dopravu v centru a preferující tu veřejnou, pěší a cyklistickou v souladu s platnými Zásadami dopravní politiky města Plzně. Záchytná parkoviště P+R představují spolu s parkovacími zónami opatření cíleně omezující individuální automobilovou dopravu v centru Plzně.

Parkoviště P+R neboli Park and Ride (česky Zaparkuj a Jeď) vznikají u velkých měst a jejich smyslem je umožnit motoristům zaparkovat auto na okraji města a dále do centra pokračovat prostřednictvím veřejné dopravy. V některých městech navíc funguje motivační systém, kdy je parkování a použití MHD dohromady mnohem výhodnější. Podle Sdružení dopravních podniků ČR je v rámci České republiky plzeňský systém MHD propojený s parkovacím lístkem zřejmě nejvýhodnější kombinací. Motoristé v Plzni ho mohou využívat již od července loňského roku.