Parkování v Plzni
Zóna A (historické jádro města) 30Kč/hod, 370 placených stání
Zóna B navazující na historické jádro 20Kč/hod., 615 stání
Zóna C vzdálenější od centra 10Kč/hod., cca 590 míst.
Do zóny B se od října zařazují některé ulice kolem sadů Pětatřicátníků, Husova ulice (od Klatovské k ul. Kardinála Berana), Palackého náměstí, Pobřežní ulice. Nově se začne platit (rovněž zóna B) např. 
v Puškinově nebo Divadelní ulici a na Palackého třídě.

Řidiči parkující v centru města budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Na dvojnásobek se od října zdraží parkovné v sadech Pěta-třicátníků u Pekla, na Palackého náměstí, v Husově ulici (v úseku Klatovská – Kardinála Berana), a v Pobřežní ulici. „Tyto komunikace se převádí ze současné zóny F do zóny B," potvrdil náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD). Konkrétně to znamená, že namísto desetikoruny za hodinu tu řidiči zaplatí dvacet korun.To je taxa, která se už teď platí na závorovém parkovišti v sadech Pětatřicátníků.

Přibude i ulic, kde se stání zpoplatňuje, dosud tu mohli řidiči stát zadarmo. To je případ Puškinovy nebo Divadelní ulice a Palackého třídy. I tady bude zóna B, tedy dvacetikorunový hodinový poplatek.

Důvodem ke zdražení či zpoplatnění je otevření nového parkovacího domu Divadlo Jízdecká. Právě tam chce město řidiče z této oblasti dostat na levnější stání než na ulici. Hodina tu má stát desetikorunu stejně jako v parkovacím domě Rychtářka.

Radovat se mohou naopak lidé, kteří v centru města bydlí a kupují si tu rezidenční parkovací karty. Jejich ceny totiž od ledna příštího roku radnice sjednotila pro celé město. Nyní stojí nejvíc (3,5 tisíce korun) karty v historickém jádru města a nejlevnější mimo centrum 700 korun. V budoucnu zaplatí všichni Plzeňané stejně, a to 700 korun ročně bez ohledu na to, kde bydlí.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) je zlevnění rezidenčních karet v centru také kompenzací za to, že letos musí tolerovat dlouhodobé stavební rekonstrukce kolem náměstí Republiky a tím pádem mají mnohem horší parkovací podmínky.

V Plzni se zvažuje také to, že by rezidentská stání byla označena modrými pruhy na silnicích podobně jako v Praze. „Tuto možnost analyzujeme," potvrdil Miloslav Šimák. Nyní je značení pro parkování na karty řešeno dopravními značkami. Držitelé parkovacích karet ale nemají blokovaná svá místa, musí je hledat v zónách jim určených podobně jako řidiči platící pomocí parkovacího automatu.