Od 1. února tu začne platit parkovací zóna F, která znamená desetikorunový poplatek za hodinové stání.

Celkem se zpoplatní 298 parkovacích míst v první části Tylovy ulice (od Klatovské třídy k ulici Kardinála Berana), v Husově (od kaple ke Karlově ulici), v Kovářské, Karlově, U Tržiště, Kollárově a Poděbradově ulici.

Náhradou za zpoplatněná místa je nové parkoviště mezi nástupišti Centrálního autobusového nádraží a benzinovou pumpou v Kotkově ulici pro 248 aut. Žádný poplatek tu není stanoven, parkuje se tu zdarma. Odstavné parkoviště za cca pět milionů korun tu postavila městská Správa veřejného statku právě jako kompenzaci za to, že v okolí se začne platit. Vymínil si to třetí městský obvod.

V nově zpoplatněných ulicích se ale neobjeví modré čáry blokující parkovací místa pro rezidenty. „Zatím tam nebudou,“ potvrdila Michaela Mrázová ze Správy veřejného statku. Ne všude ve městě se totiž modré úseky osvědčily. Stává se, že ulice bývá obsazená auty až na modré úseky pro rezidenty, kde místa zůstávají prázdná. Ostatní řidiči tam přitom vjet nesmějí, dostali by pokutu.

Zatím bezplatnou zónou zůstává oblast kolem Centrálního autobusového nádraží včetně Korandovy ulice a stání u škodovácké zdi. Tady se zatím k placení neschyluje. Nejbližším dalším adeptem na ulici s parkovacím automatem je ulice Na Jíkalce.

Od loňského října zdražilo parkovné v historickém jádru města. V zóně A (na náměstí Republiky a okolí) se předtím platilo 30 Kč/hod, od října se stání za první hodinu zvedlo na 40 Kč, za druhou na 50 korun a za třetí a každou další dokonce na 100 Kč. Pro zónu B se zdražilo hodinové stání na 30 korun za hod., parkování v C zóně stojí 20 Kč/hod a v ostatních 10 Kč/hod.