„Snažím se pohybovat po městě skútrem. Moje představa byla, že se tak dopravím všude až na místo určení. Vycházím ze zkušenosti z evropských měst, která často podporují tento způsob dopravy ve snaze odlehčit přetížené dopravě a parkovacímu systému," říká Jiří Formánek. Když se zajímal o to, jak platit parkovné, dostal odpověď, že se musí chovat stejně, jako by řídil auto. Plus doporučení, aby parkoval v parkovacím domě Rychtářka za plnou taxu. „Nesplňujete podmínku danou parkovacím řádem (platný parkovací lístek musí být viditelně umístěn za předním sklem motorového vozidla), proto si lístek necháváte u sebe," odpověděla mu pracovnice společnosti Parking Plzeň Iva Hradecká.

Jenže tento způsob naprosto odporuje výhodám pohybu po městě malým dopravním prostředkem, který je ekologičtější než auto a navíc ulehčuje přetíženému provozu i nedostatku parkovacích míst. Nikoho nezajímá ani to, že zabere mnohem menší místo než automobil.

Podle radního pro bezpečnost Roberta Houdka (ODS) je to chyba. „Město by mělo mít vytvořen podsystém parkovacího řádu, který by to řešil. Tím by takovou dopravu podpořil," uvedl Houdek. I když Plzeň nelze srovnávat například s Římem, kde používá skútr téměř každý, přesto by podle něj mohlo být zejména v delších ulicích vytvořeno také několik stání pro malé motocykly. Jenže město se tím nikdy nezabývalo. Bude to už věcí nové politické garnitury, kterou voliči pošlou do funkcí na radnici začátkem října v komunálních volbách.

Podle velitele městské policie Marka Šilhana jsou však strážníci ke skútrařům benevolentní. „Je to silniční motorové vozidlo jako každé jiné, ale vnímáme, že ulehčuje provoz i parkování ve městě. Jsme rádi, že tu jezdí," uvedl Šilhan s tím, že strážníci umísťují speciální botičku motorkám jen zcela výjimečně, a to při razantním porušení pravidel. „Naším cílem není lidi jen pokutovat, ale udržet pořádek ve městě," dodal Šilhan.