„Budeme se chtít v první řadě dozvědět, jakou zkušenost má pacient se zdravotní péčí v daném zařízení, jaké jsou jeho potřeby a co je nutné zlepšovat. Ptáme se proto třeba na spokojenost s čistotou, zda pacient dostal od personálu potřebné informace nebo jak hodnotí intimitu při konkrétních vyšetřeních," naznačuje některé otázky z dotazníku Miloš Suchý, vedoucí zdravotního úseku Zdravotnického holdingu Plzeňského kraje.
Holding bude nasbírané materiály vyhodnocovat a nemocnicím pak poskytne výsledky, podle nichž se zařídí tak, aby pacientům nich nescházelo.

V nemocnicích Plzeňského kraje se dosud zjišťovala spokojenost především hospitalizovaných pacientů, například v rámci celorepublikového projektu Nemocnice ČR. Spokojenost ambulantních pacientů však zdravotníci zjišťovali výjimečně.

Část dotazníku se týká rovněž dopravy pacienta do nemocnice. Tyto informace poslouží zejména zřizovateli nemocnic, Plzeňskému kraji. Kraj zjistí, odkud, kdy a jak dlouho lidé do nemocnic dojíždějí, a bude na ně moci brát ohled například při změnách jízdních řádů.

Anketní archy jsou k dostání přímo v ambulancích. Vyplnit je lze v nemocnici i doma. Holdingu je pak možné je předat pomocí speciálních schránek ve vestibulech nemocnic nebo je zaslat poštou. Pacienti dostanou i obálku s nadepsanou adresou. Nebudou muset ani kupovat známku, protože poštovné hradí zdravotnický holding.

Dotazníky se pacientům Stodské nemocnice začaly rozdávat 7. ledna, v Domažlické nemocnici je poprvé dostali včera.