Betonový most přes řeku Radbuzu propojuje Borskou ulici s ulicí U Prazdroje a o jeho rekonstrukci se hovořilo již dlouho. Více než 400 metrů dlouhý most vznikl na konci milénia jako součást průtahu městem a odlehčil tak dopravnímu zatížení v okolí Americké třídy. V minulosti proběhla pouze oprava povrchu souběžných komunikací.

„Rekonstrukci zahájíme začátkem června uzavřením jižní části mostu. Bude následovat odfrézování asfaltových vrstev a odstranění izolace v mostě,“ říká Pavel Kuděj, vedoucí projektu z firmy Metrostav TBR.

Zdroj: Deník/Pavel Bouda

Po demontáži svodidel a zábradlí bude následovat odbourání mostních říms a oprava mostovky. Kromě mostních objektů budou stavbaři opravovat i přechodový úsek severní a jižní rampy přes pěší zónu u Ježíška.

Rozsáhlé práce budou znamenat pro řidiče dopravní komplikace, protože během celé rekonstrukce bude doprava svedena vždy jen do jednoho jízdního pruhu. Odpojeno bude i trolejového vedení, které se nachází na mostě. Naopak městská hromadná doprava, jež vede křižovatkou ulic U Trati a Doudlevecká, bude i během prací v plném provozu včetně trolejbusového vedení.

Zdroj: Deník/Pavel Bouda

„Jde o největší dopravní investici města. Most je už dvaadvacet let starý a jeho povrch se musí obnovit, protože by jinak vznikaly další škody. Potřebuje kompletní výměnu povrchu a izolace mostovky. Práce budou trvat čtyři měsíce, hotovo by mělo být na konci září,“ vysvětluje Aleš Tolar, náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí.

Plány na výstavbu mostu pocházejí z 80. let minulého století. Nakonec byla jedna z největších dopravních staveb vybudována mezi lety 1997 a 2000. Původně měl most v době svého vzniku sloužit i jako velké podzemní parkoviště, měly se pod ním nacházet obchody a restaurace. Tyto plány však byly realizovány pouze z části.