Přípravy na dvouletou a 200milionovou rekonstrukci mostu Generála Pattona jsou téměř u konce. Investor akce, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), právě teď finišuje s výběrovým řízením na firmu, která bude generální opravu mostu provádět. Hodnotící komise už vybrala dodavatele stavby, vzhledem k tomu, že ale nebyl dosud oficiálně schválen, odmítá jej ŘSD zatím sdělit. Údajně o vítězi rozhodovala z 90 procent cena 
a z desetiny délka záruční doby, která pořadí uchazečů také ovlivnila. Výběrové řízení mělo srazit předběžný rozpočet celé akce z 209 milionů na necelých 140 milionů Kč (bez DPH).

Ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák uvedl, že se vybíralo z deseti stavebních dodavatelů. „Uchazeč, který je nejvíc ve hře, je naprosto kompetentní to postavit," prohlásil Kuťák s tím, že jde o firmu, s níž má ŘSD v poslední době velmi dobré zkušenosti. Stále častěji se v souvislosti s tím spekuluje o společnosti Colas, která se specializuje na stavby mostů 
a v Plzni aktuálně staví dva nové mosty přes Úslavu na Rokycanské třídě. K jejím největším zakázkám patří oprava Žďákovského mostu přes orlickou přehradu.

Klíčový most v Plzni

Samotná rekonstrukce Pattonova mostu, který spojuje centrum města a více než 50tisícové Severní Předměstí, má začít příští rok na jaře. Letos měly odstartovat přípravné práce, fakticky se ale začne na jaře příštího roku. „Všechno se připraví a jen co se trochu vyčasí, tak bude frontální útok a pak už to bude fofr," uvedl Kuťák.

ŘSD řešilo s dodavatelem, že může už koncem roku připravovat stavbu a sanovat spodní části, tím se ale nic nezrychlí. Důležité bude podle Kuťáka předat staveniště, podepsat smlouvy a zajistit administrativu.

Most Generála PattonaRekonstrukce je rozvržena do dvou let. Měla začít už letos, ale stavba se o rok odložila. Nejprve se zbourá most na Lochotín 
a v dalším roce most 
v opačném směru. Rekonstrukce skončí 
v prosinci 2018. Rozpočet je pro ŘSD cca 200 milionů Kč, pro město cca 50 milionů Kč (bez DPH).

Oprava Pattonova mostu by měla skončit na podzim roku 2018. Jde o nejdůležitější most v Plzni a jeho technický stav je přitom špatný.

Kompletní rekonstrukce

„Stav mostu patří k nejhorším na silnicích první třídy v kraji," uvedl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Oprava zahrne kompletní sanaci spodní stavby, nosné konstrukce, novou vyrovnávací spojovací desku a uložení tramvajové tratě na mostě. Součástí bude i rekonstrukce chodníků, obnova schodišť, přeložky sítí, trakčního vedení a nové osvětlení.

„Směrem do centra přibude třetí pruh. Dnes jsou v obou směrech pouze dva," uvedl náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL). Jako první přijde na řadu část ve směru na Lochotín, v roce 2018 pak most na Bory. Provoz bude vždy zachován v zúžených pruzích. Tramvaje budou jezdit v některých etapách stavby jen po jedné koleji.

Kromě rekonstrukce mostu je na jaro 2017 naplánováno také rozšíření Karlovarské třídy o další jízdní pruh. Týká se úseku od lékařské fakulty k rondelu ve směru od Lochotína do centra města. Podle Náhlíka jej budou využívat vozy městské hromadné dopravy, vozy záchranářů a autobusy ze severního Plzeňska.