Pavlu Dolejšovi, majiteli online fototechniky ze Stoda, se zdá, že lidé nakupují čím dál dražší věci. „Oproti loňskému roku určitě dávají přednost větší kvalitě. Kupují si dražší stativy, fotoaparáty a vůbec veškeré vybavení,“ řekl.

Martina Tichá z internetového obchodu v Kralovicích má ale jiný názor. Lidé se prý on–line nakupování bojí. „Občas mám pocit, že raději nakoupí v supermarketech. Přitom cenově je to naprosto srovnatelné s klasickými obchody a navíc lze objednávat z tepla domova,“ uvedla.

Další skupina lidí si podle provozovatele internetového obchodu v Přešticích Radka Krumla myslí, že na nakupování on–line není žádná záruční doba. „Je všal naprosto stejná jako v běžných obchodech. Pokud se stane, že je zboží porušeno, není problém ho reklamovat,“ informuje.

S tímto čím dál běžnějším stylem nakupování má svoje zkušenosti i Andrea Klímová ze severního Plzeňska. „S nakupováním přes internet mám prozatím velice dobrou zkušenost. Loni jsem takto kupovala pro mého tříletého syna oblečení. Firmu mi poradila kamarádka. Balík přišel včas, po pár dnech,“ popisuje.

Horší zážitek už má Petra Nováková z Plzně. „Kupovala jsem si digitální fotoaparát. Zásilka přišla poměrně brzy, ale fotoaparát nebyl funkční. Naštěstí jsem ho vyreklamovala,“ uvedla.