Víc jídla a prostoru pro stravování. Největší nákupní centrum v kraji, černická Olympia se rozroste o další gastronomické provozovny. Současná zóna se zejména fastfoodovými okýnky, umakartovými stoly a plastovými příbory už lidem nestačí. Chtějí větší komfort a nejen smažená nebo čínská jídla.

Nové provozovny včetně prostoru pro sezení zaberou dnes nevyužívanou terasu v patře multicentra. Ta se má zastavět a dát prostor třeba rodinným sezením. Celkem tu přibude 100 míst. Modernizaci čeká také dětský koutek nebo toalety v obou patrech.

Celková investice do renovace a rozšíření se má pohybovat kolem 50 milionů korun. „Kompletně se vymění povrchy, osvětlení, nábytek a otevře se nová restaurace typu runnig sushi,“ uvedl za majitele Ondřej Křivanec z realitní skupiny CPI Property Group.

Práce už startují a mají probíhat výhradně mimo otevírací dobu obchodů, takže by se zákazníků neměly výrazně dotknout. Hotovo má být koncem roku.

Olympia v Černicích byla otevřena v březnu 2004, o dva roky později se dostavělo multikino. Po čtrnácti letech jde o první zásadní investici do modernizace komplexu.

Trendy v nákupních centrech se od porevolučních dob, kdy tu začaly vyrůstat, výrazně mění. Lidé v nich chtějí více zábavy nebo sportovních či kulturních aktivit. „Je to dáno i nákuy po internetu. Pro triko si už nemusíme do obchoďáku, ale jdeme tam za zábavou a sociální interakcí. Už ne primárně za obchodem,“ míní Filip Pokorný z architektonické kanceláře Chapman Taylor, která se věnuje také přestavbě obchodních center.

Lidi podle něj láká právě jídlo. „Zejména mladí chtějí zdravě jíst, takže letí zdravé stravování a čerstvé lokální potraviny. Chování zákazníků se mění,“ dodal Filip Pokorný.

Dokazuje to například i síť multikin, jimž v předchodzích letech skoro zvonila hrana. V poslední době je to jinak, jen jsou třeba menší sály a velká pestrost nabídky. „V zahraničí už je patrný trend, kdy se lidé stravují přímo v sálech. U nás to zatím není,“ poznamenal architekt.