„Z Borské ulice vybudujeme do depa dva vjezdy, jeden pro trolejbusy, druhý pro autobusy. Všech 350 jich sem najede téměř v jeden den," uvedl generální ředitel společnosti Škoda City Service Marek Herbst.

V depu za více než 1,2 miliardy korun, které zabírá ve škodováckém areálu 1,6 hektaru, se bude provádět servis vozového parku dopravních podniků (kromě tramvají) 29 let. Jde o několik rozlehlých hal se zastřešeným stáním pro trolejbusy a venkovním pro autobusy, s lakovnou, dvěma myčkami, čerpací stanicí, opravnami se speciálními technologiemi a hydraulickými systémy a například 250 metrů dlouhou zastřešenou zkušební tratí pro trolejbusy.

Nechybí kanceláře, autoškola, jídelna, dispečink dopravního podniku nebo rozsáhlý archiv. Celý areál pohlídá asi stovka kamer, které budou napojeny na městskou policii.

Jakémusi centrálnímu asfaltovému náměstíčku areálu, na něž je vidět z přiléhajících okolních budov, se už nyní přezdívá Václavák. Nebe nad ním se právě špikuje trolejbusovými trolejemi, do hal se montuje nejrůznější technika.
Společně s vozy veřejné dopravy se sem zakrátko přestěhuje i zhruba 230 zaměstnanců, kteří dnes pracují v Cukrovarské ulici.

Podle Marka Herbsta se stavba depa o rok zkrátila, původně mělo být otevřeno v roce 2015. „Ušetřili jsme také 54 milionů korun z rozpočtu města lepším systémem financování poskytnutým ČSOB," tvrdí Herbst.

Plzeňský kontrakt za 12 miliard korun, kdy Škodovka postaví depo a pak bude 29 let zajišťovat servis a údržbu vozidel dopravního podniku, kritizovala zpráva Bezpečnostní informační služby. Podle ní lze v takových projektech vyvádět peníze z veřejných rozpočtů. Město i Škodovka to rezolutně odmítají.