„Kam máme chodit nakupovat? Bydlíme v mrtvé zóně a nic příjemného to tedy není,“ stýskají si dvě seniorky, sestry Eva a Jana. Bydlí v Pařížské ulici, nevábný prostor na Americké třídě včetně jámy po kulturním domě je štve. „Aspoň, že tu nepřestaly jezdit trolejbusy. Jednou týdně jedeme do Teska na Rokycanskou na nákup,“ vypočítávají. Na debatu o znovuzastavění prostoru mezi vlakovým nádražím a Wilsonovým mostem přišly se zvědavostí, kdy se pohnou ledy. Dozvěděly se, že jde o běh na dlouhou trať.

„Pokud by šlo vše dobře, vidíme to tak na dva tři roky projektování a pak se může začít stavět,“ shodli se náměstek primátora Pavel Šindelář s ředitelkou Útvaru koncepce a rozvoje Irenou Vostrackou.
Jak to ale vidí investor, společnost AMESIDE, což je nástupnická organizace firmy Amádeus? „Jsme na úplném začátku. Regulace od města je velmi podrobná a dost nás svazuje. Musíme se do ní vejít,“ prohlásil její zástupce Tomáš Jícha.

Amádeu zakázali Plzeňané v referendu přesně před pěty lety obří nákupní Corso. Teď jsou na stole podmínky, za kterých se tu bude smět stavět. Zastupitelé města je schválili vloni v říjnu. Stručně řečeno by tu měla vyrůst nová čtvrť. Regule tu vylučují obchodní monoblok, zato zde může vzniknout jedinečné místo v centru města, které bude bez aut. Studie nepřipouští parkování na povrchu, přednost budou mít chodci. Počítá se i se zúžením Sirkové ulice a novou zástavbou směrem k Hamburku.

V díře po Inwestu smí být polyfunkční zástavba s alespoň dvěma ulicemi. Dva stavební bloky přiléhající k Americké třídě jsou omezeny osmi tisíci čtverečními metry a v celém území nesmí být více než 65 tisíc čtverečních metrů obchodní plochy.

A pak je tu Tesco. Do něj se má v polovině dubna nastěhovat Lidl a začít tu, byť dočasně, s prodejem. „Aspoň něco,“ reagovala jedna z žen. Jiná na dotaz, co naposledy v malém Tesku koupila, odpověděla, že pět lahví zelené peprmintky. Cosi slavili na Brčálníku, tak aby to bylo stylové.