„Je to poprvé, co studenti tvoří pro konkrétní značku. Vzniklo to tak, že jsme byli na exkurzi v Bohemia Sektu. Dozvěděli jsme se, že jeden z výrobků nemá své balení. Proto jsme nabídli spolupráci,“ vysvětluje ředitelka školy Jiřina Marešová.

S úrovní prací byla podle svých slov spokojena. „Je vidět, že odvedli spoustu práce. není to jednoduchý úkol,“ dodává. V budoucnu prý má škola v plánu oslovit další firmy.

Jako jedna z nejlepších byla mezi studenty třetího ročníku oboru grafický design a design obalu vyhodnocena Linda Klicperová. „Snažila jsem se, aby obal připomínal květinu. Jsou tam oblouky, které mají představovat otevřené lístky květů. Chtěla jsem, aby se to hodilo ke svatému Valentýnu ale i k jiným příležitostem,“ popisuje své dílo Linda, která při hodnocení slyšela slova chvály a dostala jedničku. Na stěny pak použila citáty o lásce. Designu pro výrobky firem by se ráda věnovala i nadále.

O tom, zda se některý z návrhů opravdu objeví v obchodech jako obal staroplzeneckého sektu, zatím jasno není. „Myslím si, že některé šanci mají. Samozřejmě záleží na firmě, zda si vybere,“ podotkla ředitelka.

Klauzur se účastnil i marketingový ředitel Bohemia Sektu Martin Fousek. „Viděl jsem tady dva tři obaly, o nichž bych si dovedl představit, že je použijeme,“ konstatoval Fousek. Důležité podle něho je, aby řešení bylo použitelné jak technicky, tak ekonomicky.

Právě Lindin výtvor jej stejně jako hodnotitele zaujal. „Elegance rozvíjejících se květů je pro tuto příležitost vhodná,“ dodal. Se školami prý firma tímto způsobem zatím ještě nikdy nespolupracovala.

Ve světě ale něco podobné nebývá výjimkou. „Použití studentských návrhů je samozřejmě složitější na přípravu i čas. Pokud práci zadáte nějaké agentuře, výsledek máte velmi rychle. Ovšem je to náročnější finančně,“ doplňuje Fousek.

Pokud by některá ze studentských prací byla opravdu pro výrobu vybrána, musela by se ještě dotáhnout. „Na letošního Valentýna by se samozřejmě ještě do regálů nedostaly. Ale příští rok už je to reálnější,“ sděluje s úsměvem ředitel.