Na jedné straně je vyhlídka na kratší cestu mezi Prahou a Plzní, na straně druhé velké změny jízdních řádů v celém kraji, které novinka vyvolá.

Až u Plzně začnou v prosinci jezdit vlaky 4,1 kilometru dlouhým železničním tunelem, dopravou to pořádně zamíchá.

„Zprovoznění ejpovického tunelu se dotkne dopravy v Plzeňském kraji poměrně výrazně,“ říká ředitelka Plzeňského organizátora veřejné dopravy POVED Zdeňka Kmochová. „Mezi Rokycany a Plzní dojde ke zkrácení jízdních dob o deset minut, což bude mít dopady na dopravu ve velké části kraje s ohledem na skutečnost, že bude třeba upravit velké množství přípojů tak, aby i nadále fungovaly,“ dodává.

Jízdní řád se teď podle ředitelky začíná připravovat. „Konkrétní opatření a dopady není možné ještě přesně předvídat. Prosíme, aby cestující vyčkali zveřejnění návrhu jízdního řádu na začátku léta 2018. Ten mohou případně připomínkovat,“ říká Kmochová.

Fotky plastik
Záhada vyřešena. Ruce, nohy a škleby v centru Plzně už mají autora

Ovšem problémů se už teď bojí například Milan Bauer ze Švihova. Pracuje v keramičce v Chlumčanech, odpolední směna mu končí ve 23 hodin, poslední vlak odjíždí o jedenáct minut později a stíhá ho jen tak tak. Jestli vlak přijede o deset minut dříve, nestihne ho. „Snažili jsme se, aby dotyčný úřad nám vlak posunul o pár minut na 23.15, ale marně,“ tvrdí.

Podle POVEDu by měl vlak nově jezdit opravdu ve 23 hodin. Problém je, že spoj je nově rychlík a ne osobní, takže ho už objednává Ministerstvo dopravy a Plzeňský kraj nemůže jeho jízdní řád ovlivňovat.

Na změny, které přinese zprovoznění tunelu, se POVED začal připravovat už vloni. Jeho pracovníci s dotazníky oslovovali cestující ve vlacích mezi Plzní a Rokycany a ptali se, odkud a kam jezdí, jestli přestupují… Také tyto výsledky mají pomoci při sestavování nového jízdního řádu.

Ilustrační foto
Zákaz popelnic na ulicích v centru Plzně