Rozšíření Karlovarské třídy o další jízdní pruh se blíží. „Jako první se vykácí svah po pravé straně Karlovarské třídy ve směru od lékařské fakulty k rondelu," potvrdil náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL). Právě zarostlý svah nad částí cesty k zoo je místo, o které se se nejvytíženější dopravní tepna rozšíří. S pracemi se má začít už po letních prázdninách. „Nyní se zpracovává projektová dokumentace pro provádění stavby. Termín jejího dokončení je v polovině září," uvedl šéf odboru investic magistrátu Pavel Grisník. Součástí stavby je i rozšíření podchodu do ulice Pod Vinicemi.

Nový jízdní pruh od lékařské fakulty k rondelu budou podle Náhlíka využívat jednak vozy městské dopravy, veškeré autobusy jedoucí do Plzně ze severního Plzeňska a také složky záchranného systému. Právě upřednostnění provozu veřejné dopravy v situacích, kdy na této lochotínské tepně stojí kolony vozidel, je hlavním cílem celé akce.

Třetí pruh na Karlovarské třídě
Město ho vybuduje letos na podzim za cenu cca 30 milionů Kč od křižovatky Karlovarská-Lidická až po vjezdovou rampu rondelu (velkého kruhového objezdu), ale jen ve směru do centra. Bude vyhrazen MHD a integrované dopravě Plzeňska.

Podle původních předpokladů mělo rozšíření tepny probíhat současně s generální opravou mostu Generála Pattona, jenže ji předběhne. Zatímco Karlovarskou bude zanedlouho rozšiřovat město a odhad nákladů je přibližně 30 milionů korun, státní Ředitelství silnic a dálnic opravu Pattonova mostu za více než 200 milionů korun odkládá až na příští rok.

Tím se ale efekt rozšířené Karlovarské třídy oddálí. Na neopravený most se totiž třetí jízdní pruh nevměstná, počítá s tím právě až rekonstrukce. Za mostem
v sadech Pětatřicátníků směrem k Plaze už vlastní odbočovací pruh funguje.

Od vytvoření třetího pruhu si radnice slibuje zlepšení dodržování jízdních řádů a snížení zpoždění na další návazné spoje vypravované z autobusového nádraží.

„Dojde také k úlevě pro osobní auta, protože z ostatních pruhů autobusy zmizí. V případě mimořádných havárií a oprav na vozovce bude pruh využit tak, aby pro vozidla byly vždy 
k dispozici do centra dva jízdní pruhy. To povede ke zmírnění kolon," uvedl Náhlík.

S přípravnými pracemi zásadní rekonstrukce mostu Generála Pattona sice začne ŘSD letos, faktická oprava se ale odehraje v letech 2017 a 2018. První rok se opraví část mostu směrem na Lochotín, tramvaj bude svedena na jednokolejku.

Most bude mít po rekonstrukci ve směru z Lochotína rovněž tři jízdní pruhy. „Bude to na úkor chodníku, je tam hodně široký," potvrdil šéf plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák.