Nový jízdní řád, jehož nejvýraznější změnou je zkrácení doby jízdy mezi Prahou a Plzní díky zprovoznění Ejpovického tunelu, vstoupí v platnost už 9. prosince. Některým obcím se nelíbí, že stále ještě neznají jeho finální podobu. Informovanost je podle mnohých nedostatečná.

„Jsem nespokojen hlavně s tím, že do dnešního dne nebyla zveřejněna finální podoba nového jízdního řádu, který začne platit už za pár dní,“ uvedl starosta Nadryb Petr Šimice. Na podobný problém upozorňuje i starosta Druztové Roman Kohout. „Návrh nového jízdního řádu se nám dostal do rukou teprve v pondělí,“ řekl Kohout, který si na nedostatečnou informovanost stěžoval u Plzeňského organizátora veřejné dopravy (POVED).

„Existují zatím jen návrhy změn, ve kterých jsou ale uvedené rozdílné časy odjezdů autobusů. Lidé si tedy stále nemohou naplánovat, jak budou od prosince jezdit. Úplně tam také chybí noční spoj, ranní spoje mají navíc jezdit až o deset minut déle, takže by děti nestíhaly začátek školy,“ míní Šimice. „Návrhy také obsahují chybnou dobu jízdy autobusu. Ve špičce je naplánovaná doba jízdy z Plzně do Nadryb na 31 minut, což vzhledem k uzavírce Dolanského mostu není samozřejmě reálné,“ doplnil Šimice.

Obyvatelé Plzně-venkova by uvítali, kdyby spoje jezdily častěji. „Každý den vidíme stát kolony u Bílé Hory a na Jateční. Autobusy z Plzně se k nám dostanou nejdříve za 45 minut,“ řekl obyvatel Druztové Adam Hrubý. „Jezdí sem autobusy jen jednou za hodinu. O chystaných změnách v jízdním řádu jsem vůbec nevěděl, doufám ale, že dopravce zohlední četnost spojů a navýší jejich počty,“ dodal Hrubý.

Podle ředitelky POVED Zdeňky Kmochové měly obce už od jara možnost se ke změnám vyjádřit. „Na jaře jsme obce informovali, že se časy odjezdů spojů změní, a zda s tím souhlasí,“ řekla Deníku Kmochová s tím, že obce na výzvu nereagovaly. „Je pravda, že jsme v poslední době obdrželi několik stížností od obcí na severu i jihu Plzeňska na chystané zpoždění ranních spojů. Časy odjezdů jsme následně změnili,“ vysvětlil Martin Fencl z POVED. „Snažili jsme se obcím vyjít vstříc, i proto jsme navýšili počet spojů jezdících do okolí Plzně. Finální podoba nového jízdního řádu je ale zcela na západočeském dopravci ČSAD,“ dodal Fencl.